Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har erfarenheter, om man ställer dessa mot varandra, vilken är den trevligaste?
Jag ska inte köpa någon (just nu) men utseendemässigt tilltalar de här mig väldigt mycket och tycker de verkar vara ganska lika när man läser om dem.
Ja det är klart. Men en trevlig familjehund som tränas på hobbynivå.Vilken som är trevligast beror nog på vad det är du anser är "trevligt" och vilken typ av hund du vill ha.
En hund som kan hänga med på det mesta och inte vara reserverad är väl det vi vill ha hos en hund.Ja det är klart. Men en trevlig familjehund som tränas på hobbynivå.
Båda raserna passar som aktiva familjehundar. Bara man tänker på att de är spetsar, och spetsar skäller&fäller... och har mycken egen vilja och åsikter. För mig som gick från schäfer till islänning var det en omställning! Från "ja matte, genast matte" till "men jag har ju gjort det en gång, det räcker väl?".
Lapphundar är perfekta familjehundar enligt min erfarenhet. Hänger med på allt och älskar alla! Mjuka och lätta, alltid glada men vill inte träna 2 timmar lydnad i sträck, då blir dom döva och går och lägger sig under en buske och skiter i sin tråkiga matte
Brukar säga att dom är riktiga elithundar, när det kommer till gos och sällskap både i soffan och skogen