Finns inget kvar att spika i...

Sv: Finns inget kvar att spika i...

Nej jobba oskodd är ju inte tal om eller att gå på underlag som är stenigt eller grus. Det är alltså bara om det fungerar man gör så, dvs att hästen klarar det. Kan ju säga dock att jag var skeptisk ang hur det skulle gå med den hästen men det gick som sagt mkt bra, men då hade vi en hade med moss och gräs som var stor och där han kunde gå via sand direkt in i stallet. Bädd i boxen dessutom under denna period.

Galopphästar skos tidigt och kan också skos om ofta, samt dessa aluminiumskor dom har, därav en del av hovproblemen hos dem när de kommer från banan. Delvis har fullblod genetiskt dåöiga fötter men många blir bättre som ridhästar med andra skor osv.

Sv: Finns inget kvar att spika i...

Ja, min har ju aldrig varit i regelrätt träning så han hann väl inte bli söderspikad där, dock är väggarna fruktansvärt tunna på honom så där av att det inte finns mycket marginal att spika på.

Förra året gick han utan skor i fyra månader och hovarna har ju blivit betydligt bättre än vad dom var före det.
Men som sagt så stog han ju under hela den perioden. Tyvärr känns det inte aktuellt att ställa av honom under en period just nu.

Liknande trådar

Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 099
Senast: Marvin
·
Hästvård För en vecka sen drog hästen av sig skon + halva hoven. Hovslagaren var dit dan efter och slog på den. Han sa att det inte fanns mycket...
Svar
4
· Visningar
7 058
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 383
Senast: kryddan
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka