Finns det regler för att få ge ridlektioner?

K

Kola

Får vem som helst ge ridlektioner - och ta betalt för detta?

Finns det inga krav på utbildning av en ridlärare om han/hon sköter detta i privat regi? Gäller samma om han/hon ger lektioner i klubbregi?

Finns det inga krav på försäkring för en sådan person heller?

:d Kola

Sv: Finns det regler för att få ge ridlektioner?

Kola skrev:
Får vem som helst ge ridlektioner - och ta betalt för detta?

Finns det inga krav på utbildning av en ridlärare om han/hon sköter detta i privat regi? Gäller samma om han/hon ger lektioner i klubbregi?

Finns det inga krav på försäkring för en sådan person heller?

:d Kola

I privat regi får vem som helst ge ridlektioner, kvaliten av dessa är ju efterfrågan av vederbörande som avgör.

Detta gäller även genom tex en klubb som anlitar denne, däremot krävs en viss utbildning om instruktören/ridläraren är anställd av tex en ridskola. En förening av privata ryttare, kan anlita en person utan utbildning.

Har man en F-skattesedel har man som oftast även en ansvarsförsäkring, fast jag vet inte riktigt vad den skulle användas till för ryttarnas del. :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 848
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar