finns det någon risk?

fiaskurken

Trådstartare
min kastrerade hanhund satt plötsligt ihop med vår höglöpande tik igår, trots att han varit totalt ointresserad av henne förut:crazy: finns det någon risk att hon blivit dräktig ändå? det kan ju hända människor, även om jag antar att det inte är särskilt vanligt:p

Sv: finns det någon risk?

Är han kastrerad och har varit det ett tag så ska det som gör valpar vara borta på honom så du behöver nog inte oroa dig;)

men håll dock koll på tiken ändå.. det va det som hände min tik.. hon satt ihop med en kastrerad hane o efter det fick hon livmoderinflammation...

Vet du hur lång tid efter kastrationen man kan "vara säker" på att hanhunden inte kan göra bebisar? Eller är det helt lugnt from kastrationsdagen s.a.s? :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
2 001
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 029
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 802
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka