Håller också med @Teilani gör dig av med det som tynger ner dig.
Våga prova nya saker, även om det inte låter som precis din grej så är det absolut värt testa.
Jag har inga livsmål och ingen livsplan. Eller jag har som mål att trivas med mitt liv men ingen strävan efter statusjobb, mycket pengar, flashig villa, nyaste bilen osv.
Jag är 33 år och bor ensam i ett etta med min hund. Trivs så himla bra med det! Har varit gift, haft hus och hela den biten och det är inte jag.
Har ett jobb som jag trivs med, bra kollegor och underbara vänner.
Har min häst och med honom har jag mål, inga stora utan fullt rimliga. Som att tävla H100 och göra bra resultat.
Partner är trevligt om det fungerar, annars är jag hellre utan. Jag sörjer att jag antagligen inte kan skaffa någon mer hund efter Ruben men har ställt in mig på katt och tror att det komner bli bra det med.
@Anonymalillajag Dumpa din kille. Jag satt i den staten, gjorde det och har nu typ @Bison s liv, vilket har varit ett lite goal sedan jag ens vågade tänka att jag kunde dumpa mitt ex (okej, det var en osannolik drömvärld innan dess).
Har NOLL planer och mål men har fått min livsglädje tillbaka. Det är två helt olika saker och du måste ändra på något likt @Petruska säger tror jag.
Tillägg: jo målet är faktiskt att vara lugn och glad om man får ha det som livsmål, det är ju vad jag jobbar för aktivt varje dag. Och jag är 33, blev singel för ett år sedan efter typ 9 årigt förhållande, hästgård o skit.