Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en Saab 9-5 Linear Sportcombi Biopower från 2006, köpte den för 39 000 kr. Kör nu på bensin och kan därmed inte uttala mig hur mycket den drar om jag skulle använda etanol istället, men nu drar den ca 0,8 - 0,9 l/mil i enbart stadstrafik. Har för mig att min motor egentligen ska ligga på ca 150 hk, men min är trimmad och ligger därmed på ca 185 hk.
Betalar 1370 kr/år i skatt och ca 4500 kr/år i helförsäkring.
Tycker stolarna är förbaskat sköna, speciellt för mig som har problem med ländryggen. Även jag har hund och hon trivs jättebra i kombiutrymmet då det är gott om plats.
Lycka till i bilsökandet!
Du kan inte tänka dig en Opel? Vet att en Astra årsmodell 2005 kostar ca 1250 kr/år i skatt och drar ca 0,5 l/milen. Minuset? Det är en Opel.
Jag och ex:et hade en gammal, jävla Opel Astra som knappt orkade i uppförsbackarna, skramlade som en gammal plåtburk och var sjukt obekväm. Ful som stryk var den också. Men den behövde aldrig tankas, tror den gick på luft och tomma hot. Kommer dock inte ihåg årsmodellen men är ganska säker på att det var en 97:a.
Har ingen aning om hur Opel - modellerna som kom på 2000 - talet är, det får du fråga Google om!
Min första bil var faktiskt en Opel Astra från 92. ( Vid namn Astrid)
Det var en grym bil. Hade en 2.0 liters motor i den så den var pigg och trevlig. Otroligt billig att äga och köra och bekväm var den. Tyvärr kom dagen när en man på bilprovningen sa till mig "Jag släpper igenom dig idag, men skrota den till nästa år för vi kommer aldrig att kunna släppa igenom dig igen"
Tydligen var den så rostangripen att de bärande balkarna höll på att ge upp
Är de nyare Astrorna pålitliga? Min gamla startade i ur och skur som en klocka. Precis som den Focusen jag har nu...pålitlig motor...men rosten alltså. Tänk om man kunde byta karosser på dom!
Jag skäms för vad jag gjorde mot Astrid.
Men när jag fick den besiktingsdomen så sålde jag henne så fort det bara gick. Några halvkriminella typer kom sent en kväll och sparkade på hennes däck och varvade hennes tappra motor. Jag tyckte de var lite puckade som gav mig 8 000 för henne. Då hade hon innan vandaliserats och fått motorhuven repad plus att jag provkrockade henne nere i Göteborg vid ett rödljus. Hennes framskärm var iaf tåligare än en fin mercca
Några år senare så slog jag för skojs skull på regnumret och det visade sig att hon rullade ännu. Inte så troligt......antagligen hade skyltarna hamnat på en annan Astra
Just det där med kamremmen på nyare Astror har jag också hört. Den lär vara lite av ett problembarn. Annars är det helt klart en intressant bilmodell för mig.
Man kanske skulle kolla efter en "Asta" för att ersätta "Lilla Blå" ( alla mina bilar har fått namn)
Min bil heter Mr. Crowley, men kallas enbart för Crowley, så jag känner igen det där med att döpa bilarna.