R
Raderad medlem 94602
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?
Tack! Då får jag iaf ner försäkringen med 79:-/mån
Tack! Då får jag iaf ner försäkringen med 79:-/mån
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bytte bil för nån månad sen hade en betald bil som jag fick 50' för och ville inte ha några lån..kollade runt överallt ( min drog nästan 1,5 liter milen på stadskörning) ,,,men tillslut köpte jag en Audi A3 TDI -10 som gått 4400 mil och den blir banne mig nästan billigare fast jag har lån än subarun
Drar 0,38 på lång, 0,46 på bland o 5,5 på stadskörning , fri skatt till okt nästa år sen kostar den 1088/år ...helförsäkring 240 kr/mån
Jag tankade den 30 januari och har halva tanken kvar , förut tanka jag full tank 3 ggr/mån, men jag kör lite mindre nu men inte mycket mindre.
Nej, det har jag faktiskt inte, men tack för boktipset!
Han fick sitt namn efter Ozzy Osbournes låt "Mr.Crowley" som spelades första gången jag tittade på bilen.
Audin är fin... tills nått går sönder, då är det bara dyrt...
Sambon hade en A6 som den lilla sidoblinkersen... (den lilla framför passagerardörren fram, den vid hjulhuset) gick sönder...
En liten plastmoj men en helt vanlig gummipakning, byttes med en helt vanlig skruvmejsel. Tog ca 5 min och fakturan landade på 3000:-
Delen i sig skulle dom ha 1500:- för... Tur att det var en firma bil och vi slapp betala.........
Extremt förlåt till TS : Läs boken på engelska om du brukar läsa på engelska, svenska översättaren suger. Och gör ALDRIG som han gör med bilen!
Gillar Volvo skarpt.
Hade en kanonfin 945 i flera år. Bästa bil jag ägt. Drog väl 0,8 blandad körning...men då hade gubben justerat lite i motorn.
Tyvärr fick jag en knäpp och ville ha något modernare och köpte den där V40. Sen har bilarna blivit utbytta vart annat år.
Bensinförbrukningen är i gränsfall men allt annat på dom är ju snorbilligt. Och det är sköna, rejäla bilar.
Min miljödieselbil har dragit 0,55 nu och det är kallstart och stadskörning o dubbdäck ...precis som det står , sen tror jag väl inte den drar 0,38 ens på sommar o långkörning men kommer jag under halvlitern är jag nöjd iallafall
Att uppge tillverkarens siffror är rätt meningslöst.
Då får du lära dig något eller alla av följande:
1. Att räkna
2. Vad blandad körning innebär
3. Vad normal körning innebär
En 945 som man kör normalt (dvs inte "kan få ner till med extremt försiktig körning under optimala förhållande) samt blandad körning drar inte 0,8 liter per mil, så enkelt är det.
Då får du lära dig något eller alla av följande:
1. Att räkna
2. Vad blandad körning innebär
3. Vad normal körning innebär
En 945 som man kör normalt (dvs inte "kan få ner till med extremt försiktig körning under optimala förhållande) samt blandad körning drar inte 0,8 liter per mil, så enkelt är det.
Om man tar körkort idag eller på annat sätt har fått lära sig så kallad Eco driving, kan man utan problem få ner bilen till bättre siffror.....
Kör idag en XC70 model inte allt för ny men inte gammal heller (06-07 eller nått sånt) Atomat. Inte värdens snålaste bil kan vi ju säga. 1,2-1,4. Efter chippning 0,8-1,3. Beroende på hur du kör....
Om jag planerar min körning och tänker mig för 0,9 utan problem. Vid mer agresiv körning 1,1-1,3... Visst ingen jätte ändring. Men kör du många mil så märks det i plånboken....
Min 945 chippades också och det var det som märktes på bränsleförbrukningen.