Finns Chicago Z kvar?

kajsa_kavat

Trådstartare
Såg i nya hingstkatalogen att Chicago inte var med...kunde iofs lösa licens på fryst men inte på färsk...finns han kvar i sverige? Ska han tävla eller är han såld?

Sv: Finns Chicago Z kvar?

Han ska tävla, det stämmer! Paula Törnkvist kommer att rida honom detta år!

Oooh, den hästen :eek: :love: :bow:

Ska du betäcka med honom? Blev lite nyfiken på hans avkommur nu så jag kommer spänt vänta i ett år på ditt föl, om det blir nåt ;)

Finns det nån tråd om Chicago här på Buke? Är ny här, så jag har inte så bra koll...

Enligt hingstkatalogen löser han licens efter intresse från stoägare.

Hon har ridit fälttävlan, men om jag förstått rätt satsa på hoppning i stället! Chicago Z ska inte gå fälttävlan i alla fall!

Jag är väldigt förtjust i den hingsten...just nu har jag inget sto som passar honom att betäcka, men skulle jag få det så skulle jag absolut prova honom. Stoet som jag har nu är mer dressyrbetonat...Och det andra stoet jag har ska tävla i år hade jag tänkt...

Dags att fråga igen om nån vet nåt om ChicagoZ. Jag har inte sett hans namn i Ridsport så jag undrar om han tävlar eller vad han gör...Nästa år kan han kanske vara aktuell för min del...eller för stoet kanske jag ska säga...

om man kollar resultaten på ridsportförbundet så har han inga starter/resultat sen i april i år.

Han gick 1.30 o 1.40 i Ystad med Paula för ett par helger sedan. De placerade sig i båda klasserna men vann inte. Var tyvärr inte där och såg dom så jag vet inte hur det såg ut. Är lite frågande till ryttarbytet faktiskt.

Det är ju inte första gången det är ryttarbyte på honom heller...
lite undrar man varför.

Jag har en jättefin hingstunge e Chicago Z!! Hade han inte stått på fryst hade jag övervägt att betäcka om med honom. Får väl se nästa år hur "landet ligger"! Det vore kul att se fler avkommor efter honom, har hört av Markebäck att de varit väldigt nöjda med fölen e honom.

Hade varit kul att se en "riktig" hoppryttare på Chicago Z (nu när Magnus inte har honom kvar......även om han är fälttävlanskille från början.....).

Har ridit en , då , 3-åring, e. Chicago under en längre period förra året (är ju 4 nu :D) . Rids nu av Emelie von Essen, som även sålde en annan uppfödning av samma uppfödare till Celtic som hon heter, till Paula. En nu 7-åring e. Feliciano, vann 6-års i strömsholm förra året. Iaf. Celtic = mycket trevlig individ med mycket gång och stor som ett hus, men ganska nätt. Har kroppen från en 1.60 häst men "dubbelt så långa" ben :P ganska mkt GO i, fattade inte riktigt hoppningen till att börja med, men går tydligen flott nu, tror hon har sina nollor till 4-års. Har tyvärr gråa papper eftersom dom betäckte när Chicago fortfarande inte var godkänd.
Uppfödare än Anette Björck.

Vad jag förstod de som så var M väldigt förtjust i honom, ngn som vet varför han inte fick fortsätta efter dom fina framgångarna?
Läste någonstans för länge sen att ägarfamiljens dotter skulle tävl. honom, men ngn hade ju sett att PT tävlat honom så.

Dom jag hört talas om e:CZ har verkat bli väldigt små, är det över lag eller har jag bara träffat på "småttingarna"??

Dom jag hört talas om e:CZ har verkat bli väldigt små, är det över lag eller har jag bara träffat på "småttingarna"??

Den jag red är ca 175, så hon hör väl inte till medelsnittet isf :angel: hennes mamma brukar heller inte lämna speciellt stora hästar, fr 160-165, feliciano avkomman blev 170, så de verkar inte komma därifrån. Dom fick en -99a undan det stoet e. Robin Z som blev precis 1.60. Gick till mexico förra året.

jag har bara sett en men den var också liten, kanske 1.60. Vet dock inte hur stor mamman till den var!!

Hur är förresten kotorna bak på de avkommor ni sett?? Den jag såg var nämligen också vek i båda bak..

Hur är förresten kotorna bak på de avkommor ni sett?? Den jag såg var nämligen också vek i båda bak..

Om du går in på Markebäcks hemsida kan du se årets födda föl efter Chicago Z. Man får en hyfsad överblick eftersom de födde fram flera stycken efter Chicago.

Hittade fyra fölbilder varav tre såg veka ut av dem, MEN det är väl många föl som föds veka o sen rätar upp sig efter några dar så det är ju inte säkert att de bilderna är så rättvisa att bedömma efter? Jag funderade mer på de äldre avkommorna.

I övrigt är Chicago en mkt trevlig hingst som jag såg på bruksprovet förra året då han godkändes, han hoppade riktigt trevligt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 852
Senast: MalanMjöl
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 677
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 110
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hypotyreos
  • Mata inte Trollen
  • Vad gör vi? Del CCX

Hund, Katt, Andra Djur