Finland uppgraderar sitt djurskydd.

Jag gillar särskilt det där med tillgång till vatten hela tiden.
Det tycker jag att vi också skall ha lag på.

https://svenska.yle.fi/a/7-10048554
Jag gillade den utökade anmälningsplikten också!

Halvt kl. Det har pratats om en stor uppgradering av minimikraven av djurskyddsreglerna inom EU (även om det går långsamt/halvt strandat) och där verkar Finland gå före gällande iaf suggor som kommer få mycket större boxar än både EU och Sverige.

Jag gillade den utökade anmälningsplikten också!

Halvt kl. Det har pratats om en stor uppgradering av minimikraven av djurskyddsreglerna inom EU (även om det går långsamt/halvt strandat) och där verkar Finland gå före gällande iaf suggor som kommer få mycket större boxar än både EU och Sverige.
Var hittar du måtten för för boxar och bås för gris i Finland?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka