Finkbilder!

gul_zebra

Trådstartare
Nu ni, här är bilderna på zebrafinkarna Bertil och Tittut :)
Tittut är till vänster och Bertil till höger på alla.

DSC02035.jpg

DSC02044.jpg

DSC02049.jpg

Visst är de väl för söta :love:

Sv: Finkbilder!

Vad skojiga de såg ut!

Jag är inget fågel-fan, men de var rätt ok. Fast de flaxar och piper förstås?

Jepp! :D Tittut är plockad i nacken av far sin dock, som det syns bra på sista bilden. Men det lär ju växa ut sen :) En matglad liten skrutt är han, sket fullständigt i att han skiljts från föräldrar och polare, nyss transporterats i liten transportbur i en halvtimme med buss, kommit till nytt hem och fått en ny kompis - han fick ju syn på en hirskolv, och sen fick han ju syn på matskålen också! :D

Jepp, men inte alls så illa som gojorna :) De låter ju så litet och sött istället de här :love: Eller ja, syrran tycker inte det låter så sött däremot - hennes första kommentar; "Det låter ju som om han pippar där inne! :eek: :crazy: " :D

Är inte heller något fågelfan (högljudda fåglar är totalt bannlysta från mitt rum tex och när jag har lägenhet sen blir det samma sak där - och hur många av de som finns är det som är tystlåtna liksom? :p) men finkar gillar jag :love: Och vaktlar verkar mysiga också, några såna vill jag ha sen om de inte är högljudda :love:

Nämen så fina!
Tur att jag har en sambo som sätter P för fler djur här hemma :angel:

Ok :D Undulater och nymfar tål jag inte, de skriker ju så jävligt :D Duvor däremot vete sjutton :p

Haha...det är bara för att vi har egna. Men jo, nymfan har väldigt höga skrik men säger det så sällan sen hon fick undulaten som sällskap och han tjattrar bara gulligt. :D
Men finkar då, är dom inte lite små och svåra att få tama??

Ok :)
Jo de ska visst vara svåra, men att de blir tama är inget krav jag har. Bertil ska dock ha varit handtam förut, tills hans fru dog och han inte ville längre. Vem vet, nu när han har kompis kanske man kan lyckas få honom handtam igen :)

Enligt syrran låter det som de pippar :D
Jag tycker de låter som om de är täppta i näsan oftast, och ibland som en något hes laserstråle på ett rymdskepp, mestadels Bertil då :rofl: Sååå sött :D

Ååh, jag hade zebrafinkar när jag var yngre! De förökade sig å det grövsta, minns jag, så jag hade rätt många i slutänden! :D

Nice! :D Själv ska jag hålla mig till hanar tills jag har vana, då kaaanske det kan bli honor också. Vill ju inte få en massa ungar och inte veta något om skötsel och så vid häckning och sånt :D

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
27 28 29
Svar
578
· Visningar
13 815
Senast: Soffan74
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
937
Senast: ufot
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 527
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 074
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar