Fina träningsbilder?

Sv: Fina träningsbilder?

Åh, vad kul med en pudel, vad fin han är!

Ja visst är han go min lilla snygging. Visst är det kul att se en pudel som tränar lydnad? Vi är nästan alltid den enda pudlen på tävlingar tyvärr. Har du också pudel?

focushogthoppliten.jpg

Fritt följ

Metallapportering

Hopp-apport

Har många fler :crazy:

Vad vacker din hund är :love:

Jag har ingen egen pudel ännu, men mamma och pappa har en svart toytik :)
Planerar dock en liten en till våren, om det nu vill ploppa ut en tik :D

Ja visst är han go min lilla snygging. Visst är det kul att se en pudel som tränar lydnad? Vi är nästan alltid den enda pudlen på tävlingar tyvärr. Har du också pudel?

Jag har en bekant som tävlar lydnad med sin pudel (har varit i lydnads SM ett flertal gånger)! :)

Vad kul att höra. Jag har hört att det finns en storpudel här ner ei trakterna som tävlar i elit. Det är enda pudel jag hört, men ingen liten. Det är kul när man ser andra raser än de vanliga bruksraserna i högre klasser.

Vad kul att höra. Jag har hört att det finns en storpudel här ner ei trakterna som tävlar i elit. Det är enda pudel jag hört, men ingen liten. Det är kul när man ser andra raser än de vanliga bruksraserna i högre klasser.

Den pudel som hon tävlat SM är också en storpudel, den andra som är LPCH är en mellanpudel :)

Oj, få pudlar som tränar lydnad? Här där jag bor (liten stad, ca 20 000 inv.) så är vi flera stycken som tävlar i lite allt möjligt. I lydnad är vi fyra storpudlar, två mellan, tre dvärg och en toy! I agility är vi ännu fler. I bruks är det också några stycken. I freestyle är vi tre stycken. Stor, mellan och dvärg.

Själv är jag aktiv i det mesta med min storpudel

Här är ett par bilder på mig & min pinscherhane som nu är 13 månader, så vi är inte klara på ett tag, men på god väg:D
Tyvärr dåligt med fotografer på våra träningar...

Fotgående, belönar precis.
pa210023_1192975737.jpg

Tränar platsliggning med en till unghund. Min till höger
pa060069_1191684251.jpg

Ibland får man anstränga sig för att hålla kontakten;)
pa210021_1192975715.jpg

Någon som har bra tipps på kontakt övning vid fotgång.??????
Min vill bara titta en kort stund.

Någon som har bra tipps på kontakt övning vid fotgång.??????
Min vill bara titta en kort stund.

Jag lärde min hund kommandot " titta på mig". Började träna det hemma att varje gång han tittade på mig då jag sa de så fick han godis eller upp och leka. Sen sa jag det innan jag sa fot och då tittade han på mig för han väntade på att jag skulle berömma honom och tittade tiolls han fick berömningen.
Sedan tog jag bort ordet titta på mig innan fot och nu sittter oftast fin kontakt.

Vad fina bilder ni alla har. Duktiga valpar och unghundar. Fin schäfer du har och duktig för att vara så ung.

jag har börjat med kontakten från stillasittade så att de fattar att det är det som är grejen. sakta men säkert har jag sedan utökat tiden jag vill ha ögonkontakt. bryter de innan jag tycker att det är ok (räknar sekunder tyst för mig själv) blir det ingen belöning och vi gör om hela övningen.

vid fotgående tränar jag så att de går med hög förväntan/lätt frustration. varje halt och vändning ger ny energi, och de går hela tiden och tänker "NU kommer belöningen, nej NU, NU". labben går dock att få upp i mycket högre frustration/förväntan än schäfern p g a hans kamplust. schäfern behöver mer bekräftelse på att hon gör rätt. här får man anpassa sig efter sin hund.

en metod som jag använt mig av på min schäfer, och som jag visat ett par andra med gott resultat är att göra "snurren", dvs när hunden går bra böjer jag på knäna och snurrar snabbt till höger ett varv eller två och ger hunden godis vid mitt högra knä. det blir en rolig lek som drar hunden mot dig och den blir snabbare vid höger/helt om. dessutom är det inte du som vänder dig mot din hund och ger den "schäferdunken", utan du vänder dig på ett ofarligt sätt bort, perfekt för osäkra hundar!

Min dam kollar bra när hon sitter. Men vid fotgång släpper hon kontakten. Hon lägger gära huvudet på sne vid mitt ben. Hon har stenkoll på mig. Men hon har ingen ögonkontakt.
Hon går bra med godis.

det gör väl inget att hon inte tittar dig i ögonen om hon har kontakt? det är kanske obekvämt för henne att vrida huvudet så mycket?

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 081
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 170
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II