Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte ifall det jag skrev här syns? det verkar som att det försvinner nästa gång jag går in och kollar.
Jag har en Vallack efter Hrimnir från Ödemården. Jag har inte super koll på avkommor. Men vet om ett par och de jag vet har iaf fått stark och stabil trav och även galopp. men stabilt psyke.. (Men som sakt har inte super bra koll)
Sen är det klart att jag tycker om hrimnir eftersom han är far till min älskade lilla häst!
Jag skulle kolla upp Tenór frá Tunguhlíð lite närmare, han är efter Smári frá Skagaströnd liksom både femgångsvärldsmästaren Tindur frá Varmalaek och Nina Ks Fjörnir frá Hólum (och många andra fina hingstar). Han har en tung meritlista från Island. Gå in och kolla på WF. En fin bedömning har han också med bland annat nior för benkvalitet, tölt, trav och galopp. Smáris avkommor har jag hört mycket positivt om, han verkar ge ett väldigt fint lynne till dem.
Bragi frá Kópavogi. Är det någon som vet var han kommer att stå 2011? Det är en wow-hingst måste jag ju säga!! Det märks att jag gillar gamle Ófeigur Han har lämnat Island och visades i Flyinge. Men blir det Sverige tro?
Ja han var fin! Blir det inte lite väl mycket Ofeigur, med honom som både morfar och farfar? Fast det beror ju på stoets stam också om det blir lyckat med sån linjeavel.
Jag hade inte valt att betäcka ett sto med Ofeigur i med Bragi.
Ofeigur är ju ett produkt av 2 helsyskon, blir lite väll mycket inavel (kan inte kalla det linjeavel längre).
Mitt sto har inget Ófeigur-blod. Däremot har jag använt söner till honom tidigare
Jag är sugen på att prova lite Orriblod. Men jag är lite rädd för den grova halsen, då mitt sto inte har den ädlaste av halsar... Men gång och ridbarhet går förstås långt före fin hals!
Avkommorna blir små. Jag har träffat på flera som varit runt 130 cm. Ofta är de bruna och har bra trav och tölt och smala ben.
Jag såg en för mig ny fyrgångshingst i lördags, Klaki från Os. Han såg trevlig ut.