Filmvisningsfråga

alazzi

Trådstartare
Har förstått att de som har Mac inte kan se filmerna som ligger på min hemsida. Vad ska man använda för komprimering som fungerar även för Macfolket?

Kan Macfolket se de två andra videorna som finns på denna sida?
http://www.alazzi.net/leo.html

Kan någon med Mac se någon av dessa filmer?
http://www.alazzi.net/video_gallery.html

Vill ju att de som vill ska kunna se...Det finns ju en del format att väölja på, har jag förstått...
 
Sv: Filmvisningsfråga

Jag kör inte MAC men vet att många MAC:ar inte har codec för DivX eller Xvid som det verkar som dina filmer ligger på.

Det är det som är det stora problemet tror jag.
 
Sv: Filmvisningsfråga

Stämmer, den ena filmen är komprimerad med DivX. Men vad ska man välja istället som fungerar även på Mac?
 
Sv: Filmvisningsfråga

Finns tyvärr inte så lätta svar.
Kanske utan komprimering fast sämre kvalite och storlek?
Annat format som QuickTime
I flash går ju också
 
Sv: Filmvisningsfråga

Nä, jag förstår att det är svårt;) Quicktime kostar ju pengar så jag vill ha något som är gratis också:angel:
 
Sv: Filmvisningsfråga

kanske i mpeg och lite sämre kvalite och storlek
 
Sv: Filmvisningsfråga

MPEG går bra. Ger bra kvalitet men lite sämre kompression. Du kan använda TMPGEnc för att konvertera till det formatet. Helst direkt från de okomprimerade avi-filerna, så du inte tappar så mycket i kvalitet som det ofta blir vid re-encoding.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 517
Senast: Rosett
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 100
Senast: Lobelia
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp