###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer ett litet filmklipp från igår på vår Atom CML val f.08 .e Figaro R u. Miramis ELIT ue. Master. Han var fantastiskt fin som föl med extremt långa ben och har sedan växt till en minst sagt reslig individ på 179 cm. Det har tagit väldigt lång tid för honom att hantera både kropp och gångarter, men nu är han på gång..:) Han är i träning hos Yvonne Österholm .

Men nu blev jag helt kär!
En hast som är precis i min smak, men helst minus 10-15 cm:p

Här kommer ett litet filmklipp från igår på vår Atom CML val f.08 .e Figaro R u. Miramis ELIT ue. Master. Han var fantastiskt fin som föl med extremt långa ben och har sedan växt till en minst sagt reslig individ på 179 cm. Det har tagit väldigt lång tid för honom att hantera både kropp och gångarter, men nu är han på gång..:) Han är i träning hos Yvonne Österholm .

Jättefin! Ni får fram riktigt fina hästar :)

Vilken härlig schvung! Hur är galoppen? Vad är planen för honom?

Bättre kvalle på filmerna är det väl inte direkt, men i alla fall lite galopp :)

Nu har jag och lilla (ok, hon är 170+ men det syns inte under mig..) fröken grå varit iväg på träning igen. Det var en jobbig start för det gick hästar i en hage utanför och som tyska har hon inte jättestor erfarenhet av just hage, så det var helt enkelt väldigt upprörande att se nästan lösa hästar sådär vid ett ridhus. Filmen är från slutet av passet när bensinen är i princip slut och det blir mycket skoskrammel. Men lite mindre suddig film i alla fall :)

@Pisan Åh han är så oerhört läcker stora grabben!! :love: Ger hopp för mig o långben, visserligen är han nästan 1 dm högre än Atom. Men vi siktar inte riktigt så högt heller :p
Så roligt att följa er iallafall :d

@b_ridutbildning
Vilken härlig schvung! Hur är galoppen? Vad är planen för honom?
Så kul att Du gillar honom. Vi har någonstans vetat att det finns en massa i honom, men det har varit väl dolt under långa perioder..:) Galoppen har också den utvecklats riktigt bra och han galopperar inte lysande men riktigt OK och har lätt för byten och skolor och har påbörjat piruettarbetet. Planen är att han skall ut på tävlingsbanan inom kort och slutmålet för oss är att han skall säljas framöver, men det är otroligt kul att få följa honom så det är inte bråttom med det..

Dags för en ny film från senaste träningen. Nu börjar det bli ordning på bytena! Jag har jobbat mycket med att sitta lättare i sadeln och tillåta hans rygg att komma upp. för några veckor sedan red jag för ny tränare där jag fick prova att göra byten i lätt sits, vilket var en riktig aha-upplevelse. Jag var helt slut i kroppen efter hård avsutten träning dagarna innan, därav flamset.

Så här såg det ut på träning 26 dagar tidigare. Visst har det hänt rätt mycket!

Senast ändrad:
Dags för en ny film från senaste träningen. Nu börjar det bli ordning på bytena! Jag har jobbat mycket med att sitta lättare i sadeln och tillåta hans rygg att komma upp. för några veckor sedan red jag för ny tränare där jag fick prova att göra byten i lätt sits, vilket var en riktig aha-upplevelse. Jag var helt slut i kroppen efter hård avsutten träning dagarna innan, därav flamset.

Klart mycket bättre nu.:)

Tycker det är helt fantastiskt för en enkel hobbyryttare som mig själv att titta på dina filmer och lyssna på tränaren.
Hon är verkligen otroligt tydlig. Och när man tittar på ritten samtidigt så förstår jag precis vad hon menar.
Mycket lärorik :)

En första liten video på Långben, som fått en liten kort vila nu, då han varit lite loj i och med pälsfällning och vad vi tror är växtvärk(på bredden då hoppas jag verkligen :D )
Inte jag som rider, utan min tränare, så inga kommentarer om ryttaren :) Hon har ridit honom ett fåtal gånger och på videon är det första gången de galopperar. Vi jobbar på att han ska balansera upp sin stora kropp. Koncentrationen är oxå något vi jobbar på, han tittar gärna på allt annat spännande. Han jobbar på bra med de långa bakbenen, medan frambenen mest paddlar på hittills :D
Skönt att se en lite längre ryttare än mig själv sitta på honom ibland oxå, nån med lite längre ben som kan hålla om honom bättre :angel:

Älskar denna knasiga häst till månen och tillbaka :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama