###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig häst. Tyckte galoppen var riktigt, riktigt trevlig.

Får du bara ordning på formen så tror jag att du lätt kommer upp i högre poäng. Han verkar väldigt ridbar. :)

Tack! Ja, han är fantastisk att jobba med. Positiv och öppen för allt och försöker alltid, även när han egentligen inte kan :) Formen jobbar vi med hemma, men nu när vi kom på bortaplan blev det ett fall tillbaka och det är väl så det är för det mesta. Det gav mig en revanschlusta efter tävlingen, att göra bättre. Vi kommer igen :)

Tack! Ja, han är fantastisk att jobba med. Positiv och öppen för allt och försöker alltid, även när han egentligen inte kan :) Formen jobbar vi med hemma, men nu när vi kom på bortaplan blev det ett fall tillbaka och det är väl så det är för det mesta. Det gav mig en revanschlusta efter tävlingen, att göra bättre. Vi kommer igen :)
Det tror jag säkert ni gör!

Jag såg dock inga benskydd? Dom ni fick avdrag för.

Har inte lagt denna filmen i den här tråden... Det är de bra delarna från att jag fick hjälp av domaren efter en programridning i måndags kväll. Då hade jag ännu inte hunnit träna en endaste gång, ägt hästen i 12 dagar och inte varit i något ridhus sen jag provred. men vi var med för skojs skull och det gick ganska bra.

Okej detta är första gången jag lägger upp en video när jag sitter på, läskigt värre vill jag lova:yuck:
Men vad nyttigt det är, man ser ju alla FEL man gör, som man inte tänker på. Eller snarare som inte verkar gå in i huvudet på en, fastän stackars tränaren gång på gång tjatar på en om detta :angel: Jag jobbar alltså hårt på att inte(!) sitta som en j*dra hösäck :banghead::up: haha.
Ni får koncentrera er på min förlåtande giraff istället:heart

tyckte det är roligt att se allas videor, har tänkte lite fram och tbax om jag vågade visa fram min fina tjej, men vi våger pälsen och visar fram lite. Massor med plats till förbättringer, händerne kommar för högt, jag tittar för mycket ner i nakken, och sitta mer fram och inte så mycket på rumpan. (dock är det skönt att få filmat sig såman ser alla sina fel :D ) men med ryttare som har haft ridpaus i ca. 6 år och en häst som stått stilla nästan hela hösten pga. sår skada och sen spark skada i hagen, så är man väl lite väl ringrostiga. VI träner dock för tränare varannan vecka. Men vi tar gärna emot tips och råd ;) Hon är en häst som är mycket framåt, och har lite problem på vänster volt, men vi träner på att göra henne mer stabil på det varvet också.

ursäkta för stavfel, jag är dansk, så inte helt lätt med svenska alltid ;)

tyckte det är roligt att se allas videor, har tänkte lite fram och tbax om jag vågade visa fram min fina tjej, men vi våger pälsen och visar fram lite. Massor med plats till förbättringer, händerne kommar för högt, jag tittar för mycket ner i nakken, och sitta mer fram och inte så mycket på rumpan. (dock är det skönt att få filmat sig såman ser alla sina fel :D ) men med ryttare som har haft ridpaus i ca. 6 år och en häst som stått stilla nästan hela hösten pga. sår skada och sen spark skada i hagen, så är man väl lite väl ringrostiga. VI träner dock för tränare varannan vecka. Men vi tar gärna emot tips och råd ;) Hon är en häst som är mycket framåt, och har lite problem på vänster volt, men vi träner på att göra henne mer stabil på det varvet också.

ursäkta för stavfel, jag är dansk, så inte helt lätt med svenska alltid ;)

Tycker det ser väldigt harmoniskt och trevlig ut!
En sak jag skulle tänka på i ditt fall är KORTA TYGLARNA, blir ju svårt att rida när man har händerna i magen ;) När hon tappade formen och du ville behålla kontakten gick det inte för dina händer var redan i magen, vilket såg ut att resultera i att du "trillade" bakåt lite och ni kom i obalans. Jag har själv varit super glad för att rida med långa tyglar och händerna i magen, men tänker man flera gånger på att korta tyglarna, så att händerna kommer fram mer, så fastnar det till slut. Så det är bara att öva :)

Tycker det ser väldigt harmoniskt och trevlig ut!
En sak jag skulle tänka på i ditt fall är KORTA TYGLARNA, blir ju svårt att rida när man har händerna i magen ;) När hon tappade formen och du ville behålla kontakten gick det inte för dina händer var redan i magen, vilket såg ut att resultera i att du "trillade" bakåt lite och ni kom i obalans. Jag har själv varit super glad för att rida med långa tyglar och händerna i magen, men tänker man flera gånger på att korta tyglarna, så att händerna kommer fram mer, så fastnar det till slut. Så det är bara att öva :)

haha du har helt rätt ;) en sak jag själv bett märke i när jag tittade video, är jo mig som hade tänkte jagv ville ha så mjuk kontakt som möjligt, därav som långa tyglarna, man har kört med kortare tyglar på senaste och tycker faktiskt hon blir mer stabil då, hon inte förlorar stödet från min hand på samma sätt när hon tar upp huvedet. Tack för kommentaren :) vi över på !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka