Vilken trevlig häst, härlig taktmässig trav och en mycket bra skritt!
Den där kan du få mycket kul med.
Nu vet jag inte om du vill ha tips men du får det varjefall
Hästen är ung, behöver få gå lite mera rakställd för att kunna balansera sig.
Försök att stödja henne lite mer med ytterhjälperna, för mig ser det ut som om hon slår upp huvudet lite när du rider för mycket med innerhand.
Bättre att stödja på ytter och leda med samsidiga hjälper inåt för att lossa insida och få igenom.
Ds- var försiktig med skritten, den är stor och oerhört taktmässig. Det är ganska lätt att få en sådan skritt i mer passgång om man inte är försiktig, dvs pendla själv med handen så den inte backar av för bettet eller hamnar i pass.
Ser fram emot en galoppvideo!
Ja, är så glad varje gång jag rider, hon är superfin verkligen!
Vi jobbar mycket med rakriktning och att få jämn kontakt på bägge tyglar. Vet inte om man hör kommentarerna men denna gång fick jag snarare försöka ta lite mer i inner för att vi jobbat så mycket med att hålla i ytter. Om lilla hästis får välja går hon helst med huvudet lite vridet åt väster, skjuter ut högerbog och överböjer i vänster nedre halskotorna. Om hon får gå där travar hon nöjt med huvudet ner men där har hon ingen spårning och ingen ärlig bjudning till handen. Högerställningen är inte heller en favorit även om hon är "rakare" i högervarvet
Jag hoppas få filmerna från slutet av passet snaaart!