Och 5-6! Om någon nu har tid att titta på alla dessa!
film 7 vägrar att samarbeta tyvärr!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kommer länkarna till film 2-4.
Jag älskar att titta på träningsfilmer med ljud!
Vad säger tränaren efter att jojje4 är slut?
Tanden är utdragen nu (och han går bettlöst just nu), men har inte ridit honom sedan den drogs ut, på filmen har han kvar den. Min ridlärare har inte sagt något om sitsen faktiskt, utan det vet jag själv att jag behöver jobba på, om jag har kontroll på min egen takt så rinner han ju inte iväg lika lätt/ofta och då behöver jag inte fånga upp honom med handen lika ofta/mycket. Märkte själv att mina tyglar blev för långa, eller ja - såg det mycket tydligt i efter hand i alla fall. Tack för dina tipsJag kommenterade ju förra filmen så jag spinner vidare på denna @Miedo, modigt av dig att lägga ut en ny! Tycker det ser mycket, mycket bättre ut. Ponnyn är mer tillfreds men fortfarande irriterad. Har ni dragit tanden? Tänker på att han rids på bett. Mitt tips om du ska fortsätta rida honom är att inte bara fokusera på din sits, oavsett vad din ridlärare tutar i dig är det dina händer som är problemet. Du sågar mycket mindre i denna film, men det är ändock för mycket. Korta tyglarna så de inte glappar, när de gör det visar han en del obehag och ruskar på huvudet. Och slappna av i armarna, var stadig i bålen och mjuk i axlarna. Att du har långa tyglar tror jag är roten till att dina händer hamnar på låren där du försöker spjärna ner huvudet på honom. Kortar du dem, håller i dem och låter handen vara stilla tror jag du vinner mycket! Lycka till
Tanden är utdragen nu (och han går bettlöst just nu), men har inte ridit honom sedan den drogs ut, på filmen har han kvar den. Min ridlärare har inte sagt något om sitsen faktiskt, utan det vet jag själv att jag behöver jobba på, om jag har kontroll på min egen takt så rinner han ju inte iväg lika lätt/ofta och då behöver jag inte fånga upp honom med handen lika ofta/mycket. Märkte själv att mina tyglar blev för långa, eller ja - såg det mycket tydligt i efter hand i alla fall. Tack för dina tips
Kul att du gillar att titta! Hon ville att jag skulle aktivera vänster bak före bytet och tänka vänster öppna för det bakbenet men inte för framdelen. Det är det jag försöker göra i film 5!!!Jag älskar att titta på träningsfilmer med ljud!
Vad säger tränaren efter att jojje4 är slut?
Han ser jättefin ut!
Tack @Chic ! Det är Linda Melin från Vikbolandet. Hon är skolan av bla Bo Tibblin. Jag rider för henne 1-2 ggr/månad.Han ser jättefin ut!
Vem tränar du för?
ett nytt filmklipp från dagens dressyrpass på ridskolan på min storfavorit på ridskolan =)
rätt nöjd överlag med ridpasset faktiskt
men sen är de mycket man kan ändra med min egen ridning och sits
@ii-ssa Kul att lektionen kändes bra!
Själv red jag lektion i helgen och lyckades bli lite filmad. Det är första filmen av sju i en spellista. Hoppas att ni kan se alla. Vi jobbade med att få honom att vänta i bytena. Han gillar att göra allt själv och spänner sig då och kommer efter bak. Finns en hel del att jobba med som ni ser men det är bara kul. I nuläget tror han att det är byte på g så fort jag rätar ut honom.
OK, det vet jag vem det är. Rider också för en som är skolad av Bo Tibblin, tycker mig känna igen tänket...Tack @Chic ! Det är Linda Melin från Vikbolandet. Hon är skolan av bla Bo Tibblin. Jag rider för henne 1-2 ggr/månad.
Så många fina filmer på hästar och ryttare här i tråden alltså! Har spanat utan att posta någon egen film men tänkte att nu är det dags.
Det här är jag och min 5-åriga hoppstammade blivande dressyrstjärna. Hon är väldigt färsk för mig, kom i december och filmen är från vår första "borta"träning nu i tisdags.
Så glad för hennes fina inställning till arbete. Det här är precis i början av passet så det är lite stretigt när hon tycker det blir jobbigt. Hoppas jag kan få in nån från slutet med galopp och lite mer schvung i traven också.
Tycker du ser mycket mer balanserad ut i sadeln!Ett klipp på mig och Dizel, från veckan efter det förra klippet.
Kanske tycker ni det ser lika hemskt ut, kanske något snäpp mindre hemskt... Har fått ha honom alla ridlektioner sedan senast och ridit honom några gånger till på egen hand med. Speciellt senaste så har han framför allt inte varit lika lättstressad som han brukar och slappnat av oftare/mer. Inte alls min typ av häst, men väldigt nyttig att rida, och rolig trots allt. Han är så himla sjyst och ambitiös trots att han har lite svårt och lätt stressar iväg. Har kollat upp hans stam och tydligen är han 50% travare och 50% welsh sek B - förklarar hans långa bakben och förmåga att slänga in töltliknande inslag i övergångar eller spända situationer.
Har fortsatt/fortsätter fokusera främst på att hålla min sits och lättridning lugn och försöker vara noga att ge eftergift och berömma när han gör rätt/försöker göra rätt. Inte hänt vidare mycket från förra filmen till denna, men har känts klart trevligare sista gångerna.
Bra blick! Det har ändå blivit mycket bättre. Själv har jag haft enorma mentala blockeringar i vänster galopp pga detta. Är själv "uträtad" och hästen får regelbundet behandling men inga stora avvikelser finns. När jag kommer ner på vänster så blir det väldigt jobbigt tycker pålle! Vänster galopp har alltid varit vår stora svaghet.Trevlig ridning!
Jag tror att du får pålle mer igenom kroppen och med mer språng uppåt med manke om du kan sitta mer till inner.
Det syns tydligt att han sätter över dig i sadeln till hö.
Bra blick! Det har ändå blivit mycket bättre. Själv har jag haft enorma mentala blockeringar i vänster galopp pga detta. Är själv "uträtad" och hästen får regelbundet behandling men inga stora avvikelser finns. När jag kommer ner på vänster så blir det väldigt jobbigt tycker pålle! Vänster galopp har alltid varit vår stora svaghet.
Så många fina filmer på hästar och ryttare här i tråden alltså! Har spanat utan att posta någon egen film men tänkte att nu är det dags.
Det här är jag och min 5-åriga hoppstammade blivande dressyrstjärna. Hon är väldigt färsk för mig, kom i december och filmen är från vår första "borta"träning nu i tisdags.
Så glad för hennes fina inställning till arbete. Det här är precis i början av passet så det är lite stretigt när hon tycker det blir jobbigt. Hoppas jag kan få in nån från slutet med galopp och lite mer schvung i traven också.