Tack för ditt svar!Det är riktigt svårt att sitta innan man kommer in i det och hittar den rätta tekniken!!!
Jag lärde mig genom att bara sitta, sitta och återigen sitta och sluta tänka på hur det ser ut. HAr man en snäll häst är det toppen att blunda och bara känna takten.
En annan sak som jag tror kan hjälpa dig är att få fram hästen mer. Jag upplever att takten blir fyrtaktig i galoppen och att den inte är helt lösgjord, den liksom "tralopperar" lite. Jag skulle vilja ha mer påskjut så att den kommer över ryggen bättre och så blir det lättare att sitta i galoppen. Likaså i traven, jag upplever att den tappar takten och ser nästan oren ut, den behöver komma fram mer och när takten sitter så kommer det bli lättare att sitta ner på den.
Så mitt råd är, släpp handbromsen, mycket övergångar så att bakbenen kommer igång och våga lita på att du kan sitta
Nu är detta för det första en travare så hon rör sig inte som man är van att se.
Sedan så ja i traven så ska hon absolut fram mer! Men.. Då kan jag verkligen INTE få ner rumpan
Jag tänker att börjar jag hitta känslan på lågväxel kanske jag kan rida fram mer sen.
Eller är det bättre att ge sig f*n på att lära sig i normal trav direkt? Känns så elakt mot henne bara!