###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite film från i fredags:

Härlig känsla i passet överlag. Lite väl glappigt med tyglarna delvis, men som sagt bra känsla, fick henne härligt liksidig och mjuk.

Jotack, jag vet... Försöker tänka på det, men är uppenbarligen himla svårt att få in det i huvudet/kroppen mer än stundvis. Men jag jobbar på med det.

Lite film från i fredags:

Härlig känsla i passet överlag. Lite väl glappigt med tyglarna delvis, men som sagt bra känsla, fick henne härligt liksidig och mjuk.

Glappigt i tyglarna är ju inte det stora problemet utan, precis som tidigare, dina händer. Varför tar du inte till dig i alla fall liiiite av vad alla skriver om det? ;)

Jag tar åt mig och arbetar med det hela tiden. Tyvärr är det inte så att jag POFF blir av med invanda problem så fort jag börjar jobba med det. Speciellt inte när man har många saker att träna på samtidigt, hela tiden. Jag kämpar på och även om det är lååångt ifrån bra så upplever jag att jag faktiskt kommer lite framåt. Har provat många av de tips jag fått många gånger.

Jag tar åt mig och arbetar med det hela tiden. Tyvärr är det inte så att jag POFF blir av med invanda problem så fort jag börjar jobba med det. Speciellt inte när man har många saker att träna på samtidigt, hela tiden. Jag kämpar på och även om det är lååångt ifrån bra så upplever jag att jag faktiskt kommer lite framåt. Har provat många av de tips jag fått många gånger.

Fast om man verkligen, verkligen vill något och verkligen förstår att det inte finns några genvägar, då blir det så viktigt för en att man faktiskt ändrar på det! Även om man tycker att det är svårt. På något vis känns det som om du inte riktigt tror att det är riktigt så viktigt som alla säger. För om du gjorde det - då skulle du ha ändrat på det vid det här laget, tror jag. :) Har du INGEN bra tränare du kan rida för?

Om man säger såhär då. Hade du velat ha ett bett i munnen och ngn som du håller i tyglarna? Då hade jag iaf ändrat mig fort som attan.. Tycker inte dina ursäkter håller längre. Jag vet att jag är hård nu men jag står för vad jag skriver och hoppas att det kan ge någon insikt iaf..

Om man säger såhär då. Hade du velat ha ett bett i munnen och ngn som du håller i tyglarna? Då hade jag iaf ändrat mig fort som attan.. Tycker inte dina ursäkter håller längre. Jag vet att jag är hård nu men jag står för vad jag skriver och hoppas att det kan ge någon insikt iaf..
Ja gärna, iaf minst 95% av tiden. Jag har problem med händerna och jag jobbar på det, om du tror att jag ljuger om det spelar faktiskt ingen roll.

Fast om man verkligen, verkligen vill något och verkligen förstår att det inte finns några genvägar, då blir det så viktigt för en att man faktiskt ändrar på det! Även om man tycker att det är svårt. På något vis känns det som om du inte riktigt tror att det är riktigt så viktigt som alla säger. För om du gjorde det - då skulle du ha ändrat på det vid det här laget, tror jag. :) Har du INGEN bra tränare du kan rida för?

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara som jag inte redan har sagt. Kan lugnt säga att det INTE är viljan att bli bättre som saknas. Jag jobbar på och jag märker i alla fall att vi har kommit några små snäpp på vägen.
Nej jag kan inte rida för annan tränare. Rider lektion en gång i veckan, men då är det nästan alltid på andra hästar än Ninya.

Det som behövs är en förändring. Du behöver rida med ett spö mellan händerna eller ett snöre framför dig. Så du inte kan röra händerna i bredd. Du måste få din kropp att sluta känna att det är fel, kosntigt och märkligt och bara nöta tills kroppen accepterar att det är rätt läge och det du gör idag är fel läge. Lägg ned resten, de problemen är symptom på dina händer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka