Det som behövs är en förändring. Du behöver rida med ett spö mellan händerna eller ett snöre framför dig. Så du inte kan röra händerna i bredd. Du måste få din kropp att sluta känna att det är fel, kosntigt och märkligt och bara nöta tills kroppen accepterar att det är rätt läge och det du gör idag är fel läge. Lägg ned resten, de problemen är symptom på dina händer.
Jag har gjort det många gånger, visserligen "bara" 30 min/pass eftersom Ninya inte trivs med att jag blir så stum i handen med spö emellan. Så du tycker att jag har snett bäcken/rygg som gör att jag måste aktivt vrida till min kropp hela tiden för att sitta någorlunda rakt, att jag inte följer rörelserna med bäckenet ordentligt, att jag inte länger ner benen ordentligt, att jag drar upp/bak hälen för långt när jag skänklar, att mitt ena skulderblad låser sig, att jag tittar neråt, att Ninya är sned i kroppen och skjuter in baken till höger hela tiden (med olika ryttare och utan ryttare), och mycket mer, enbart är symptom på mina händer? Nej det är inte en lista på saker jag är sugen på att lägga ned. Händerna, av många anledningar, är självklart en faktor i det hela, men de är långt ifrån det enda jag behöver förbättra.