###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klipp från igår med Ninya:

Bitvis känns det toppen och bitvis känns det svinjobbigt. Nu hade hon fått nya skor dagen innan och var lite snubblig också (svårt när fötterna fått ny form ;)). Hon kämpar iaf på bra för att vara i sin sommarsega fas. Med mig själv är jag inte vidare nöjd, men det är väl bara att fortsätta jobba på.

Klipp från igår med Ninya:

Bitvis känns det toppen och bitvis känns det svinjobbigt. Nu hade hon fått nya skor dagen innan och var lite snubblig också (svårt när fötterna fått ny form ;)). Hon kämpar iaf på bra för att vara i sin sommarsega fas. Med mig själv är jag inte vidare nöjd, men det är väl bara att fortsätta jobba på.
Varför har du händerna så brett isär?

KL

Danne är supervuxen och grejar passage och piruetter :D

Men dreggel!!! Din hast alltsa, det ar nog min dromhast! Och ni ar sa fina tillsammans. :love: :bow:

Men min lilla racerkottbulle ar inte sa tokig heller!
Vi har haft en seg start pa sommaren, med ryggskott hos mig och luftvagsinflammation hos hasten. Men nu borjar vi komma igen. I helgen var vi pa lektion och Adi tyckte det var skitkul att komma ut igen.
Vi fick gora galoppfattningar fran skritt, nagot vi bara gjort pa skoj pa uteritter annars. Men hon fattade grejjen direkt och var jatteduktig.

Och lite trav i borjan av passet.

Som vanligt tar jag garna emot tips :)

Men dreggel!!! Din hast alltsa, det ar nog min dromhast! Och ni ar sa fina tillsammans. :love: :bow:

Men min lilla racerkottbulle ar inte sa tokig heller!
Vi har haft en seg start pa sommaren, med ryggskott hos mig och luftvagsinflammation hos hasten. Men nu borjar vi komma igen. I helgen var vi pa lektion och Adi tyckte det var skitkul att komma ut igen.
Vi fick gora galoppfattningar fran skritt, nagot vi bara gjort pa skoj pa uteritter annars. Men hon fattade grejjen direkt och var jatteduktig.

Och lite trav i borjan av passet.

Som vanligt tar jag garna emot tips :)

Tycker ni är jättefina. Kunde bara se travfilmen nu och det var väldigt trevligt .

Liten filmsnutt på vår uppfödning Fänrikshjärta (född 24 maj e.Dalwhinnie u.Fackellilja (36) ue.Topaasch - Don Primero - Tip Top). :)
1512854_10152093885515951_1466831948620887474_n.jpg

La upp en liten kort snutt på instagram igår, från galoppbiten.

Funderar mest på hur jag ska få traven mer luftig (mest i ökningar). Jag är inte så rutinerad ännu, så jag vet inte vad som är hönan och ägget av mig som ryttare, sadeln och Z:s styrka och teknik. Men det ger sig nog tids nog. Nu är det mest spring...

http://instagram.com/p/pw2LMyDJuU/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka