###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kastar mig ut och vågar mig på att lägga ut en film på mig och min nya häst Don Diego. Mycket kvar att jobba på men det går framåt :)

Här är filmen från när jag och Z startade MsvC:1 i mitten av juni. Jag tycker att det syns ganska bra att vi måste jobba på styrkan hos honom och stabiliteten hos mig. Men jag var väldigt nöjd ändå. Vi fick 65,96 % och slutade 7:a av 35 i vår tredje start i MsvC. Det var egentligen inte meningen att vi skulle starta MsvC för än i höst, så vi tjuvade lite. Söt är han i a f!

Här kommer en programträning från kursen jag var på.
Pålle har varit hos kiro och sen omskoning och hade en del låsningar, som jag trodde.
Otroligt att vi kunde tävla med låsningar sist.
Den första bakdelsvändningen var tydligen inge bra men enligt mig helt ok?
Vad tycker ni?
Enligt dressyrfröken är han fortfarande låg men om han kommer upp ska jag kunna rida på 8-or, känns väldigt högt :/

Pålle har varit hos kiro och sen omskoning och hade en del låsningar, som jag trodde.
Vad tycker ni?
Enligt dressyrfröken är han fortfarande låg men om han kommer upp ska jag kunna rida på 8-or, känns väldigt högt :/

Jag blev jätteförtjust i er! Fint, maffigt och stadigt ekipage som ger intrycket av att vara väldigt samspelta :) Vad är det för häst?

Vad tycker ni?

Mycket lydig och kompetent häst! Jag undrar vad som händer om du rider mer framåt i traven? Blir det passage då? Tempot du rider i nu ser lite tamt ut och hästen blir inte riktigt ärligt över ryggen, därav formen där den doppar in näsan lite mycket ibland. För att kunna rida i en stadigare form där hästen blir i lodplan så krävs nog mer kraft i bakbenen.

Visst är det en äldre herre? Kul att se att du rider så noga igenom programmet. Ibland får du lite lång tygel och då hamnar handen i magen. Det är därför som du ibland hamnar i lite bakvikt. Allt naturligtvis mina egna personliga åsikter. Jag är långt ifrån någon superexpert. ;-)

Mycket lydig och kompetent häst! Jag undrar vad som händer om du rider mer framåt i traven? Blir det passage då? Tempot du rider i nu ser lite tamt ut och hästen blir inte riktigt ärligt över ryggen, därav formen där den doppar in näsan lite mycket ibland. För att kunna rida i en stadigare form där hästen blir i lodplan så krävs nog mer kraft i bakbenen.

Visst är det en äldre herre? Kul att se att du rider så noga igenom programmet. Ibland får du lite lång tygel och då hamnar handen i magen. Det är därför som du ibland hamnar i lite bakvikt. Allt naturligtvis mina egna personliga åsikter. Jag är långt ifrån någon superexpert. ;-)

Håller med här! Men också att stången ju har en 90-gradig vinkel nu. Du måste nog spänna kedjan mycket hårdare.

Vad tycker ni?

Vad fin han är din kille! Härligt att se er! Tycker oxå bakdelsvändningen var ok. ;)

Vad tycker ni?

hästen och du är ju superfina :)
ang bakdelsvändingarna och din fråga så helt korrekt dömt den vänder ju på mittdelen inte bakdelsvänding i sig . jättefin häst .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka