Du säger själv i princip det jag påpekar ??
Hur då?
Att han ligger i handen och blir lite låg betyder fortfarande inte att han går på bogarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du säger själv i princip det jag påpekar ??
Det här domartramset... jag har redan kvalifikationer för att bli både domare OCH bokstavstränare i alla discipliner dvs både hoppning , dressyr och fälttävlan.. men har jag lust att lägga ut x- antal tusen på det... Nej det har jag inte! Och jag är inte ensam om det heller....
Trevig häst Om du känner att det blir missförstånd eller så, så bara lätta på handen och driv lite försiktigt framåt.
Jag trodde först att hästen var rejält överbyggd när jag såg filmen, men insåg sen att du rider med handbromsen i och att det är därför det stupar framåt och att han rör sig så stelt i sin framdel.han lägger sig i handen och slutar att bjuda helt... Om jag då skulle rida mer framåt så hamnar han på bogarna, jag måste ha honom mellan hand-skänkel... Han kan arbeta mer från bakbenen....något som är jättesvårt när jag rider program eftersom han lägger sig i handen... om han nu släpper fram nosen...då och då gör han de och jag slipper bära honom och jag försöker rida med eftergift och just få fram näsan... Sitta i bakvikt har jag inte hört någon säga att jag gör, kanske jag gör det?
Jag trodde först att hästen var rejält överbyggd när jag såg filmen, men insåg sen att du rider med handbromsen i och att det är därför det stupar framåt och att han rör sig så stelt i sin framdel.
Lägger han sig i handen, så är det för att du behöver släppa efter, så att han kan bära sig själv.
Börja bakifrån, driv fram o fånga upp energin med halvhalter i sätet, inte i bettet. Slappna av i ländryggen och låt din mage jobba istället.
/Sleepy, glad amatör utan kvalifikationer
Jag sa inte att det är lätt.Ja du, tack men det är svårare än det låter.
Skit samma om du kommer ur balans lite då; bara släpp fram honom, det är ju det han vill. Och så börjar du om, bakifrån. Bättre det än att fortsätta runt med honom hängade i handen; därav stela rörelser fram också.när han ligger i bettet så får han dig ur balans genom att skjuta lte rygg samtidigt med att ta lite ur handen.
knapplån ang. diskussionen och @DressyrMupp :
jag tycker inte hästen går på bogarna, det är att ta till och förstår att dressyrmupp kanske inte tar till sig det uttrycket.
däremot håller jag med om att den flaschar och försvarar sig en del med balanstrav osv och att den inte är uppe i manken eller egentligen har ryggaktivitet som bör vara utifrån nivån den visas på osv. Men det är ju vardagsmat 2014 så jag förstår faktiskt att domarna inte kommenterar det öht.
Det är en jättefin välutbildad häst allmänt , det syns ju mkt väl och ffa när den är så gammal och inte gjort ngt senaste åren men ändå dammats av nu sista tiden och är ute och tävlar osv. Den är jättefin i sig, och arbetsviljan och utbildningen i fråga om det finns ju inget som helst att fundera över. Jag är inte heller jätteförvånad utifrån det att den får bra betalt domarmässigt. Det är ju lite av en annan diskussion vad som premieras idag och vad som gäller för utbildningsskalan i övrigt så ett annat ämne som sagt.....