###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ridit programträning på både Barbie och Bello idag. Red LA3 på Bello och han är väl måttlig redo för det. Grundridningen sitter inte och övergångarna är rätt ofta rätt usla. Men han behöver utsättas för tävling och eftersom dom envisas med att bara ha LB2 och att man bara är inne på banan i två sekunder får det bli LA. Hittar inte riktigt rätt takt och rytm heller, men det ser lite bättre ut än det kändes iaf.

Barbie fick gå MsvC2. Jag hade förberett mig på C1, men anmält mig till C2 så det var svårt att känna sig bekväm och hitta flyt i programmet. Skolorna är inte jättebra men äsch, ALLT kan och ska bli bättre. Så här ser det ut iaf:

Eftersom det är en filmtråd bjuder jag på dagens koll av Juno. Han blev friskförklarad i måndags men jag var tveksam eftersom det kvarstod en rörelsestörning. Så ville kolla honom för att se om jag skulle ringa hovis för att sko så jag kan börja rida, eller kliniken för vidare utredning. Bestämde mig för hovis:). Även om jag inte är hysteriskt sugen på att sitta upp:o.

Här kommer film på mig och M från tävlingen i lördags. Han är så himla bussig mot mig. Det var bara femte gången jag satt på honom. Nu ska han bantas (sadeln brukar inte sitta på halsen annars) han svällde tyvärr upp bara han såg gräset i år.

Ska sägas att det är min kompis häst, och ingen av mina vanliga kämpar till hästar...

Film från senaste tävlingen...Måste ha hänt nåt med filmen, jag brukar rida fort, men inte såhär fort och min tränare som är den första att säga att jag rider fort tyckte inte jag gjorde det nu...jaja haha Brukar dessutom bara rida fort i traven och detta är ju fort hela tiden ;)

Film från senaste tävlingen...Måste ha hänt nåt med filmen, jag brukar rida fort, men inte såhär fort och min tränare som är den första att säga att jag rider fort tyckte inte jag gjorde det nu...jaja haha Brukar dessutom bara rida fort i traven och detta är ju fort hela tiden ;)

Du red inte alls så fort, konstigt det blev på filmen.. Briljant filmat va? Höhö :D

@Amanda_F Du lyckad ju prestera oavsett vilken häst du sitter på. Kul att få möjligheten att rida och tävla även andras hästar.:)

Tack! Lätt klass verkar vara min grej. Än så länge har jag inte en enda placering i Msv, trots typ 10 starter. Men nästa helg ska vi ev debutera MsvB, så det kanske gör att jag tycker att MsvC är lättare sen?

I lätt klass har jag nog vunnit mycket på att jag är noggrann och att min tränare är domare så vi väldigt ofta rider programdelar på lektion. Idag och igår har vi ridit skrittdelarna i flera program för att jag bara fått sexor på dem på sistone.

Sen har jag haft tur att jag fått en månads karantän från jobb så jag har tid att rida, och har kompisar med hästar som de vill ha hjälp med på olika sätt. Många lyckliga sammanträffanden typ...

Tittade igen och nu tycker jag inte det går så fort längre, kanske inbillar mig? Haha

Tack! Lätt klass verkar vara min grej. Än så länge har jag inte en enda placering i Msv, trots typ 10 starter. Men nästa helg ska vi ev debutera MsvB, så det kanske gör att jag tycker att MsvC är lättare sen?

I lätt klass har jag nog vunnit mycket på att jag är noggrann och att min tränare är domare så vi väldigt ofta rider programdelar på lektion. Idag och igår har vi ridit skrittdelarna i flera program för att jag bara fått sexor på dem på sistone.

Sen har jag haft tur att jag fått en månads karantän från jobb så jag har tid att rida, och har kompisar med hästar som de vill ha hjälp med på olika sätt. Många lyckliga sammanträffanden typ...

Jag vet inte om det är bra eller dåligt med karantän från jobbet, men tid att rida är toppen. Det är inte så lätt att prestera när man är helt slut efter en lång dag. Visst plockar man poäng genom att rida noggrant och mjuk, men hästen måste ju gå i en för klassen rätt form för att man ska få godkänt och mer därtill.
Jag rider också noggrant och tydliga vägar, men har jätteproblem med formen periodvis inne på banan, och då blir inte poängen så höga på de momenten.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt med karantän från jobbet, men tid att rida är toppen. Det är inte så lätt att prestera när man är helt slut efter en lång dag. Visst plockar man poäng genom att rida noggrant och mjuk, men hästen måste ju gå i en för klassen rätt form för att man ska få godkänt och mer därtill.
Jag rider också noggrant och tydliga vägar, men har jätteproblem med formen periodvis inne på banan, och då blir inte poängen så höga på de momenten.

Så har jag med det med F. Hon är inte alltid där i formen för Msv-klasserna. Därför blev jag lite extra glad igår när jag tränade båda hästarna för NB och hon var supernöjd med vår utveckling. Hon var mest nöjd med att jag kunde kombinera mjuk ridning med lagom jävlar anamma. Spänner bågen lite mer och inte bara rider "fint" som jag brukar när hon är på plats. Hon tyckte F hade blivit en halvmeter kortare :angel: Det är fortfarande en lååååång häst att rida i 8-metersvolter som det är i MsvB:2 men jag har ju en vecka på mig drygt att komma dit. Det ska väl inte vara så svårt? Lärde mig att rida Mellantrav igår också. Det har ju hmm, bara tagit drygt ett år haha.

Z jämförde hon med en showpudel, kan inte så mycket men är snygg och glad och gillar att visa upp sig! :D Hon tycker jag är för hård mot honom, att jag aldrig är nöjd på träningar fast än han rent utbildningsmässigt hänger bra med de andra som har tränats lika länge.

Nästa träning är på fredag. Det är mycket som ska sättas på plats just nu!

@Murray Tjusig häst!

@Itzyditzy Jag tycker det ser bättre ut än tidtigare, men som andra redan sagt så är det fortfarande spänt. Filmen är lite ryckig på min dator (den är inte så pigg längre) men jag tycker det ser ut som att du hamnat på fel diagonal i lättridningen. Kom ihåg att andas, slappna av, få grundsakerna rätt så kommer resten komma mer och mer allteftersom =)

Märkligt det stod att alla skulle kunna se.. ska kolla inställningarna på filmerna.
Testade att göra dem offentliga, går det bättre då?
Bara små snuttar men roligt att visa trollen. :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka