###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Solis nä jag brukar ju inte sitta ner :) ville mest se hur det såg ut. Och nu sitter jag mycket bättre än vad jag gjorde för en månad sen! Så det är ju bra.

Ser ju på filmen när jag rider lätt att hon höjer ryggen lite mer då och sänker nacken ett snäpp till. Så det är så hon brukar gå, dock lite längre när jag inte har hjälp av gramanen.

Lite längre och rundare vore att föredra, gramanen gör bara att hon spänner ryggen och stretar emot. Jag tycker att tipset om att rida som en hoppryttare var toppen. Rid lätt, rid framåt, tänk mjuk och avslappnat.

@Pontevecchio jag tror hon spänner sig för att jag sitter. Sen gillar hon inte ridhuset och spänner sig alltid lite extra där inne när hon är ensam. Och igår var hon helt hyper. Så på filmen började hon slappna av och lugna ner sig.

Jag har aldrig ridit henne från början med graman innan och tänkte att hon bara skulle resa sig. Men det gjorde hon inte någon gång. Så det är inte den som gör att hon är spänd.
Jag har tänkt rida med den en gång i veckan. Sen jobba utan resten. Men den är verkligen jätte bra och jag lär mig att jag inte ska hålla så hårt.

Hon trivs väldigt bra med det. Men ska fortsätta med lättridningen :)

En kort lite film från dagens träning på min Don Romantic-valack :)
Har visat några filmer tidigare på honom men kortfattat är han 8 år med en brokig bakgrund. Gjort sina första tävlingar i år (började på 55%, tredje gången vann han på 67% och fjärde gången gick han på 71%, visserligen fälttävlan då). En häst med mycket åsikter och humör men har mognat helt otroligt sista månaderna :bow: glad alla dagar i veckan, alltid, och jobbar MED mig nu, förut kunde det vara lite sisådär med det ibland :p
Har lagt mycket krut på hoppningen och terrängen på sista tiden. Idag bad jag tränaren att vi skulle börja lära honom nya grejer som skänkelvikning och förvänd :eek: känns som att det är dags nu ;)
Så ta det för vad det är, precis i början av inlärning och vi gör vårt bästa, han är stor och obalanserad och jag liten och, ja.. fältävlansryttare, hehe.

@mackan Haha, inte stött på en enda tror jag. Fick höra att han var för tjock för att vara fättävlanshäst idag, han såg ju ut som en dressyrhäst :p:p
Men han hoppar faktiskt riktigt bra, speciellt bak. Fortfarande inte så snabb fram men det har med balansen att göra :)

@Murray hoppas du såg att jag skojade med dig ;) Tycker det är ascoolt med en DR häst i FT på den nivån! Heltufft av dig och superhärligt att det funkar så himla bra dessutom! Nyttigt för folket att se att man kan nå långt även när protokollet inte överensstämmer med tradition ;)
Ska hålla tummarna för er i framtiden och ser fram emot fler gästspel från er här :)

@mackan Haha, fast vilken nivå? Vi har ännu bara hoppat H90 så det klarar väl vilken dressyrhäst som helst ;););)
Jorå, och jag försökte retas med er att era dressyrhästar är för tjocka :p o att vi trillat dit också, haha
Tror inte att jag kommer behålla honom tyvärr, han blir för tung för att vara fälttävlanshäst men vi har extra skoj fram till dess :D om inte annat är det väldigt nyttigt för hans skalle att göra annat.

@Murray pja, filmmässigt utifrån filmen skulle du säkert bli placerad ngnstans i MSV dressyr på regional i ett standardstartfält hehe ;)
Min kommentar ang. nivå är nog riktad till faktumet att du inte direkt är en ryttare som avser att hoppa runt på lokal nivå, oavsett gren ;) eller hur? ;)

@mackan Haha, det var snäll sagt men vi har en bit kvar till dess, bara hålla sig innanför staketet är fortfarande ett spännande projekt :p
Haha, nä det är visserligen sant, har väl något högre ambitioner än så. Men hade väl kanske inte köpt en DR i första hand som min nya ft-stjärna heller, hehe, men ibland överraskar livet en :bump:

Liten film på oss från LB:1 islutet av april.
En del missar så som galoppinslag i traven, för tidiga fattningar och blir skrämd i en serpentin, men är ändå nöjd med min fina :) Och ja jag måste sträcka på mig!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka