Precis vad jag också tänkte på..
Till @Itzyditzy, jag skulle vara mycket orolig om min häst gick sådär. Bak till skritt och bygg inte på förrän ryggen är i korrekt arbete där. Funkar det inte i skritt funkar det definitivt inte i trav...
Hur skulle man kunna bedöma att hästen är ofräsch utifrån hur den rids på filmerna och den obalans den är i öht? jag blir nyfiken hur ni utifrån det kan bedöma att den är ofräsch faktiskt. Snarare skulle jag vilja säga att den nu iallafall inte rids i forscherad form, utan får löpa lite fri amok eller vad man ska säga, där det faktiskt kan ses att även om den är totalt obalanserad osv så verkar den inte halt eller ngt i sig. Att ngn takt inte går att finna då utifrån det scenariot som visas, och att det blir obalans under ryttare i sig, lär knappast bli ekvivalent med ngn diagnos på buke att hästen inte är ren tänker jag... Det är helt omöjligt att bedöma för mig och borde vara detsamma för de som kommenterat..... Uppenbarligen ser inte tränaren ngt heller annat än bristerna i sig ang. balans och otaktmässigheten allmänt osv.