Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser trevligt ut. Vad har problemet med fötterna varit? Är han oskodd nu?Länge sedan jag var här inne, kul att se alla fina hästar
Själva har vi tagit det ganska lugnt, konverterat den gule till barfotahäst efter alla problem som varit med hans fötter, verkar äntligen ha hittat rätt lösning så det känns otroligt skönt
Wow med tanke på er utgångspunkt från start! Grattis och bra jobbat!Film från dressyrtävling på ridskolan i lördags:
Snor min text från tävlingstråden:
Överlag väldigt nöjd då Ninya (som dessutom brunstar och därför varit lite upp och ner...) var väldigt spänd från början på framridningen men jag lyckades rida ur det och hitta rätt känsla till slut ändå. Att göra det är nog svårt redan i vanliga fall utan tidspress när man ska in på banan och "tävla". Ovanligt nöjd med insatsen överlag, dels väldigt bra känsla i travprogrammet (för att vara i tävlingssituation) och för första gången höll hon sig ganska avslappnad i galoppökningarna. Ninya var dock lite för spänd för att hålla reda på galoppen speciellt i höger, så där blev det 3-4-3 i protokollet vilket drog ner en hel del. Men är totalt sett väldigt nöjd Även om jag såklart har hur mycket som helst jag borde gjort/göra bättre ändå.
Blev 67,24% totalt, 7or rakt igenom förutom ovan nämnda höger galopp samt två 8or - varav en 8a på lösgjordhet under allmänt intryck
@Victovie Fina fjärilsviol! Har du inte någon film under ryttare/töm att bjuda på?
Grattis till ännu ett syskon föressten
KL.
Fick hjälp att tömköra min 12a för några veckor sedan, helt galet att man ska sitta upp för första gången till hösten vart tar tiden vägen undrar jag?
Halvsyskon till femåringen jag rider i tidigare inlägg
Ja barfota fram sedan i september och nu även bak sen i februari. Haft hur många hovbölder som helst, ofta "utan anledning" men även ett antal till följd av att han trampat av ffa framskor och då trampat in kappor och sömmar i hoven. Haft fyra olika hovslagare som försökt lösa problemen under ett antal år men tillslut orkade jag inte med det längre, blev aldrig bättre. Så återstod bara att prova barfota och det visade sig vara det rättaSer trevligt ut. Vad har problemet med fötterna varit? Är han oskodd nu?
Tack! Ja ska bli otroligt spännande! Planen är på Bollerup nästa helg, blir till att hålla tummarna för mitt hjärta då . Ser redan fram emot det! Kommer blir lite nervöst också!@Victovie Ojojoj, hon ser verkligen inte ut som en 3-åring i vare sig kropp eller gångarter. Det ska bli fasligt spännande att se vad det blir av den där, och hur hon blir bedömd på treårs. När går hon treårs, om hon inte redan gjort det?
@cela han är jättefin! Så härlig färg också.
Ser ut som barfotaboots bak? Jag har oxå hovproblem men tyvärr är barfota inget alternativ. Nya sulor verkar fungera, men det där med " utan hov ingen häst" är verkligen sant
Gud vad fin han är @Ackio , vad var han nu för stam igen?