Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp det är barfotaboots bak, på ridbanan behöver han numera inga på framfötterna men vid uteritt har han boots runt om. Jag trodde verkligen inte heller min skulle fungera barfota, men tillslut insåg jag att jag var iaf tvungen att ge det en chans. Idag är det stor skillnad på hans hovar, förut upplevde jag hans sulor tunna och väldigt sviktande, idag känns de stummare och hårdare, inte haft några hovbölder sen avskoning för ca 9 månader sedan= rekord
Vad är det för hovproblem du har?
Jag tycker inte hon ser helt ren ut..?Den tränaren jag har i stallet rider ju henne ibland. Men inte någon annan nej..
Nä jag vet att formen inte är bra på filmen men det släppte ju och hon kom ner jätte fint stundtals.
Om jag inte har gummiband går hon såhär i början. Och nu med tränaren ska jag inverka så lite som möjligt med händerna och rida henne fram till bettet. Och det funkar ju. Sen blir hon så in i bomben stark så jag orkar inte hålla kvar. Därför blir hon så lång innan hon själv släpper efter..
Det skrev jag också att hon inte var. Men hon är kollad av vet och ingenting är fel. Hon går inte rätt och är sätter inte under sig med bakbenen direkt. Hon går ojämnt med frambenen för hon gärna vill börja galoppera hela tiden. Sen är hon super obalanserad och väldigt stel och spänd. Så det är massa saker som gör att hon ser oren ut.Jag tycker inte hon ser helt ren ut..?
En sån härlig häst tänker jag! Ingen vidare konstruktiv kritik, istället undrar jag hur han sköts på lösdriften? är det enbart grovfoder, går han täckad, klipps? bara nyfikenTack gör erat gillande men är det ingen som vill säga nåt om klippen?
Mottar gärna konstruktiv kritik.
En sån härlig häst tänker jag! Ingen vidare konstruktiv kritik, istället undrar jag hur han sköts på lösdriften? är det enbart grovfoder, går han täckad, klipps? bara nyfiken
Tack @mackan
Du går in på något viktigt och något jag är rädd för...
Just att han med sin enorma arbetsvilja gör det man kräver av honom men utan att ha musklerna för det.
Kanske jag bränner hans arbetsvilja genom att gå för fort fram?
Doch så har jag alltid haft problem med hans form. Brukar alltid få kommentaren vid tävling att han antingen dippar in nos eller är för låg men nu sen lösdriften har han bara fått beröm för form eftergift och bakbensarr, fått 8or på tävling.
Utvecklar,,,tror ni att han kan gå i den form han visar i klippen och fuska?
Kanske han inte e i ett så bra skick vi tror?
Precis vad jag också tänkte på..Jag tycker inte hon ser helt ren ut..?