###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Buketräff kanske? :D

Brukar åka dit med mitt skrälle på våren också...

Ditt skrälle vet jag inte om jag vill att min lille ska kolla på! Jag brukar hålla för ögonen på honom när mindre önskat beteende kommer i närheten :D

*kl*

Har tränat med den prickiga idag igen. Har ridit honom 5 gånger sen senaste träning vara en gång på ridbana. Ignorera allt jidder, jag är inte så high tech med moviemaker. Så helt oredigerad sanning it is:p.

Detta är i slutet av träningen och rider endast skritt-travövergångar. Häst är rätt trött och min vänsterhand lever ett alldeles eget liv och armarna måste in till sidorna!

https://www.youtube.com/watch?v=-FWOl64Gyqw&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw

Slänger in en Barbiefilm också
https://www.youtube.com/watch?v=GxgQG2VzfWs&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw

Nu är länken på den prickiga offentlig:).

Var det därför du såg till att boka in dig på en annan dag och tid än mig i Tranemo? :devil:

(Inte för att jag klandrar dig, ibland önskar jag att han inte såg sig själv :angel: )

Var det därför du såg till att boka in dig på en annan dag och tid än mig i Tranemo? :devil:

(Inte för att jag klandrar dig, ibland önskar jag att han inte såg sig själv :angel: )

HAHAHAHAHA

Nej faktiskt inte, jag bokade först samma datum oxå (men så såg jag ditt namn):sneaky:, nej jag tänkte det skulle bli alldeles för tidigt för lilla grå i början av april.. måste hinna komma ut lite själv på hajjerna så jag inte blir en sådan där jobbig som bara vägrar hela tiden och så tar träningen fyrtio timmar och dom andra får hoppa ett språng varannan timme typ :D Jag vet nämligen själv vad jag tycker om sådana :sneaky:

Näe... då vet jag inte om jag vill vara med! Ni får inte lämna gaspedalen hemma om ni ska hänga med oss :sneaky:

Misstänker att det skulle finnas gott om gaspedaler och dåligt med bromsar i vår packning till en sån utflykt om jag känner mitt djur rätt :p

ditt skrälle vet jag inte om jag vill att min lille ska kolla på! Jag brukar hålla för ögonen på honom när mindre önskat beteende kommer i närheten :d

*här har jag gjort fem skrattande gubbar men buke ändrar de till :d hela tiden"

10100101

kl

Oh vad det pratas fälttävlan här i tråden.... man känner sig helt hemma :idea: Jag vill också ut på terrängbanan! :arghh:

Jag ställde fram kameran när jag red lite häromdan så här kommer fyra små filmer på Gummitarzan :D

Arbetar med uppsamlingar i öppna i början (och med början menar jag början på själva arbetet, har värmt först i typ 20 min).
Om man tittar noga ser man hur lilla häst tar till sig kritik som han anser orättfärdig :angel:
Nu börjar det hänga samman mer
Flottare trav och lite lek med passage
Lite mer passage och lite galopp men galoppen fick jag strunta i för då var han sliten så det var ingen idé att fortsätta.

Jag älskar min lilla häst :love: men jag borde verkligen muta någon till att ta lite decent film på oss :o

Vilken härlig öppna ni visar upp! Den böjningen i bålen vill jag också få till! På hästen alltså. ;)

Han verkar så himla rolig o bussig att rida.:) Vilket fint jobb du har gjort med honom på så kort tid!

Han verkar så himla rolig o bussig att rida.:) Vilket fint jobb du har gjort med honom på så kort tid!

Tack :) ja utvecklingen har onekligen gått fort, lätt att glömma ibland...
Han är både kul och bussig, så länge man inte tror att man ska kunna bestämma över honom :rofl:
skidesur.jpg

Senast ändrad:

Tack snälla ni, ni anar inte hur glad jag blir av att få höra att han har en fin energi och att det är fräsch ridning framåt. Vi har jobbat väldigt mycket med bjudningen och att han verkligen ska vara framme för skänkeln i alla lägen och det börjar äntligen ge resultat. Nu behöver jag inte längre rida framåt så mycket på banan utan det går av sig självt.
Tack alla för era positiva ord! Även konstruktiv kritik är varmt välkommen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka