###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Jag förstod tanken som att när man av misstag tittade ner så skulle budskapet på handskarna vara just: Titta upp!! :)

ah! då är jag med, jag hade nog snurrat in mig på att Miedos största problem är de dippande handlederna som en liten följd av armbågarna, och inte att hon tittade ner osv, så mitt svar blev utifrån det. :)

Jag tittar ofta ner, därav att jag funderat på det förut då jag då i så fall blir påmind både om blicken och händerna. Sedan så tror jag att jag tänker mer på att det finns en påminnelse där även när jag inte tittar på det heller, brukar funka så, men det får vi väl se.

Jag tittar ofta ner på hästen men utan att dippa ner huvudet, därför blir jag (tyvärr) aldrig tillsagd om det då det inte brukar synas på håll.

KL

Länge sedan jag la ut film men har nu satt ihop några klipp från helgens båda starter. Det var årsdebut med allt vad det innebär och det var mycket energi att hålla i styr vilket syns i spända byten, att det rinner iväg lite grann och vi tappar kadens men vad sjutton för att vara både årets första start och debut i MsvB5 så tycker jag fröken svart skötte sig fint ändå, och stundtals var känslan jättefin. https://www.youtube.com/watch?v=wFphLBv34zs

Jag förstod tanken som att när man av misstag tittade ner så skulle budskapet på handskarna vara just: Titta upp!! :)

Precis, både upp med blicken (och i vissa fall handen) och framförallt ihop med händerna... vilket ju är svårt om man har för låg hand ;)

Jag var kanske lite otydlig... :p

Jag tittar ofta ner, därav att jag funderat på det förut då jag då i så fall blir påmind både om blicken och händerna. Sedan så tror jag att jag tänker mer på att det finns en påminnelse där även när jag inte tittar på det heller, brukar funka så, men det får vi väl se.

Jag tittar ofta ner på hästen men utan att dippa ner huvudet, därför blir jag (tyvärr) aldrig tillsagd om det då det inte brukar synas på håll.

Men du kan ju testa det andra jag skrev

"Red då också för en tränare som (medan jag gjorde övningar) bad mig upprepa (utan att titta) med jämna mellanrum var min hand var. Jätteskojjigt för andra i ridhuset.
Jag " för bred, för låg.... Bra, men lite sned.... Bra faktiskt! Visst är den bra?!" Osv..."

man behöver ju inte ha en tränare där. man kan ju bestämma själva att "en gång per varv ska jag säga högt för mig själv utan att titta var min hand är" eller en gång/volt, en gång/långsida...osv... känns löjligt att säga det högt men för mig hjälpte det verkligen.

Tack så mycket :) Det är inte så värst mycket gratis när det gäller din fysiken i alla fall :D

måste bara...jag inser ju nu att det förmodligen skulle stå DEN fysiken, syftande på Ninya... men jag läste det precis som det stod i ditt inlägg först...
och blev lite förvånad ;)

Tycker ni är superfina!
Det ser så lätt och flott ut. Tror ni har en jätterolig säsong framför er i år.:)

Tack snälla Hedwig, det är verkligen sjukt bra med film men samtidigt så blir jag så hiskeligt kritisk och ser så mkt. som behöver förbättras, men jag gissar att det också är därför vi håller på och också anledningen till att man inte rider på 100 %. :p

Wow vad fin hon är!! Är det den jag får rida terräng på :bump:

:D

Tack snälla! Haha jepp det är den som enligt sig själv borde gå FT och inte enbart dressyr. Det är bara att plocka med henne, hon är som en tiger i terrängen. Lite senare i vår/sommar har jag lovat att vi ska åka till både Hajjerna och Tranemo för att hon ska få uttryck för sina särskilda behov. :D

super, PrinceFair; Tack för era snälla kommentarer, hon är verkligen en pärla. :love:

Va bra!! Vi kan byta.. Jag har en liten som behöver gå dressyr :sneaky:

Åh Hajjerna har jag planerat att ta med min lilla Räserfräsen till ;) vi får samköra :p

Låter som en dejt ;) dressyr-terräng!

*kl*

Har tränat med den prickiga idag igen. Har ridit honom 5 gånger sen senaste träning vara en gång på ridbana. Ignorera allt jidder, jag är inte så high tech med moviemaker. Så helt oredigerad sanning it is:p.

Detta är i slutet av träningen och rider endast skritt-travövergångar. Häst är rätt trött och min vänsterhand lever ett alldeles eget liv och armarna måste in till sidorna!

https://www.youtube.com/watch?v=-FWOl64Gyqw&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw

Slänger in en Barbiefilm också
https://www.youtube.com/watch?v=GxgQG2VzfWs&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw

Jaha. Tuben och jag är uppenbara ovänner. Tuben tycker klippet på den prickiga ska vara privat och det tycker inte jag. Får väl fixa på datorn sen för på plattan går det tydligen inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka