Peter Jackson köpte även rättigheterna till Temeraire böckerna och jag vet inte om jag är missnöjd eller tacksam över att han inte har gjort filmer på dem. Ännu.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Peter Jackson köpte även rättigheterna till Temeraire böckerna och jag vet inte om jag är missnöjd eller tacksam över att han inte har gjort filmer på dem. Ännu.![]()
Ååh, jag har alltid funderat på om det finns folk som du.Jag har aldrig fattat hur man ens förstår hur hela historien hänger ihop om man bara sett filmerna! Nu var det ett tag sedan jag såg dem, men jag minns att jag ofta tänkt "men hur ska man förstå att sak X hände pga sak Y, när sak Y är helt borta ur filmerna?".
Sen har jag inget direkt emot filmerna så, de är helt okej.
Okej, jag har en till.
Mannen som kunde tala med hästar. Jag störde mig på att de ändrat slutet, och att de valt en "gammal gubbe" som Robert Redford som skådis. Jag måste väl i och för sig tillägga att jag läste boken och såg filmen när de var nya, dvs. som tonåring, så har väl insett sedan att de kanske inte riktigt var tänkt att rikta sig till den åldersgruppen
Borde kanske läsa och se om med vuxnare ögon.
Yikes, inte ofta jag hittar någon som är hårdare mot HP-filmerna än vad jag är.![]()
Men visst ska det bli en miniserie? Det känns som om chanserna att det ska bli bra ökar rätt mycket när allt inte ska tryckas in på typ 2 timmarJag ser med Bävan fram emot filmatiseringen av "Good Omens" som är en av mina favoritböcker i hela världen!Jag tror att jag blir bitter om de inte lyckas fånga känslan och humorn på rätt sätt.
![]()
Men visst ska det bli en miniserie? Det känns som om chanserna att det ska bli bra ökar rätt mycket när allt inte ska tryckas in på typ 2 timmarOch om jag inte kommer ihåg fel så ska väl bland annat David Tennant vara med, vilket jag tycker känns bra - han är duktig och lär passa väldigt bra som Crowley!
Så, jag väljer att tro att det kommer bli en bra filmatisering/Älskar också good omens orimligt mycket
Ja jag är lite fel person att fråga då jag var ett äkta fan av böckerna, frågan är ju om jag någonsin hade varit nöjd även om filmerna var fyra timmar långa för att få med alltDet reagerade jag också lite på (när jag väl lyssnat på böckerna, ehum... ) men det störde mig inte mycket. För mig är böckerna och filmerna helt skilda saker... förmodligen delvis för att det inte handlar om en bokserie som på något vis är "helig" för mig.
De tog en bra historia och hollywoodifierade den helt enkelt, tycker jag! De är underhållande och lättsmälta och jag är lite tantsjukt kär i Draco.
De våldförde sig inte på den som de gjorde med The Running Man. Fortfarande mitt absolut värsta exempel.![]()
Tvi vale! Jag hoppas innerligt att det aldrig blir något av det! Kan utan problem föreställa mig kavalkaden av pinsamma dialoger mellan någon som ser ut som Orlando i Pirates of the Caribbean och en påkostad drakanimation i uncanny valley.
![]()
jag fortsätter - men jag gillar verkligen filmatiseringaren av Diana Gabaldons Outlander![]()
Ja även fyran är bra men sexan... för att inte tala om 7a & 7bDet som är extra synd är att ibland fick de ju till det. T.ex. tredje filmen är inte rutten alls och jag tycker att de gjorde finalen med tidshoppet helt suveränt bra.
Ja, jag tycker äntligen att den börjar bli uthärdligInstämmer!
Fantastiskt bra serie och underbara böcker.
Game of Thrones gillar jag både som bok och serie, men i senaste säsongen av serien märks det verkligen att de lämnat bokvärlden bakom sig![]()
Jag gillar serien jättemycket men det är den övergripande storyn och skildringen av drakarna som är hela behållningen. I övrigt är de ganska kasst skriva (sagt med kärlek!). Om det blir film och de gör det riktigt snyggt finns ju potential för fantastiska actionscener men jag är djupt skeptisk.
Fast Orlando som kapten Lawrence...
Men jag håller med dig, drakarna är så många och så viktig del av böckerna att det känns som att det skulle bli en omöjligt dyr film eller dåligt resultat.
Om de inte skulle animera alltihop ... Men funderar om det skulle kännas rätt även då, det vore så häftigt om man kunde filma napoleonkrigen på riktigt men med drakar ocksåMen dyrt om det ska bli bra.
Sant, jag orkade inte ens läsa den sista boken i serienJag gillar serien jättemycket men det är den övergripande storyn och skildringen av drakarna som är hela behållningen. I övrigt är de ganska kasst skriva (sagt med kärlek!). Om det blir film och de gör det riktigt snyggt finns ju potential för fantastiska actionscener men jag är djupt skeptisk.
Glömde en person till som visserligen passade fantastiskt i rollen och personifierade karaktären i många fans hjärtan. Men ... det återstår fortfarande att i den sista filmen så spelade en 65 år gammal skådespelare i en flashback (till när han fann Lily död) en 21 år gammal Snape.Jag kom på en sak till som jag irriterade/irriterar mig enormt på med HP filmerna. I böckerna så var Harrys föräldrar faktiskt bara 21 (tjugoett!) år gamla när de dog så de var väldigt unga, medan skådespelarna var medelålders. Tex i den fjärde filmen var skådespelaren 47 år som skulle alltså föreställa James Potter som dog 21 år gammal. (Och då även om han skulle ha åldrats som död () så skulle han ha varit ca 35 år, inte tio år äldre
)
Jag tänkte inte inte på det just då men herregud vad irriterande det blev när jag insåg det! En stor del av tragedin var just att de var så unga när de dog, och det hade gett starkare och sorgligare intryck om de hade sett ut så på filmduken också.
För den delen, även om skådespelarna var fantastiska, så ... Sirius skulle ha varit 34 när han dök upp för första gången i tredje boken, och inte 46 årI samma film så spelades Remus (34) av en 41 åring. Och Peter (också 34) av en 47 åring.
Jag fattar, jättebra skådisar men det känns som att de ville välja skådisar som skulle ses mera som i sk "föräldrars ålder" än som de unga människor de var. Speciellt Harrys föräldrar! De skådisarna hade knappt några repliker alls och ändå ansträngde de sig att de skulle se lika gamla som de som hade levt vidare i mer än tio år tillLogic!
Glömde en person till som visserligen passade fantastiskt i rollen och personifierade karaktären i många fans hjärtan. Men ... det återstår fortfarande att i den sista filmen så spelade en 65 år gammal skådespelare i en flashback (till när han fann Lily död) en 21 år gammal Snape.
Alan Rickman var fantastisk och tydligen ville jk rowling själv att han skulle spela honom. Men när han för första gången spelade Snape så var han 46 år och karaktären 32 år. Men jag kan lättare förbise detta då han var så fantastisk i rollen och har blivit karaktären. Just i den där flashbacken dock ... där reagerade jag direkt första gången jag såg det, och även om jag förstår att det hade kanske blivit konstigt med en annan yngre skådespelare så kändes det bara alltför märkligt hur man hade försökt(! De lyckades inte) föryngra honom med ... eh, fyrtio år?![]()
Jag är inte helt säker på att det inte fanns bra yngre skådespelare, så jag vet inte om jag håller med dig där. Men jag håller med om att karaktärerna blev rätt bra i de flesta fallen! Som de två du nämndeI stort sett alla vuxna karaktärer i filmerna är minst en generation för gamla. Med tanke på prestigen i filmerna så var det nog halvt omöjligt att hitta "värdiga" yngre skådespelare. De bara skulle vara den samlade, brittiska skådespelareliten (Alan Rickman, Maggie Smith, Richard Harris, Michael Gambon, Helena Bonham Carter, Emma Thompsson, Timothy Spall). Inget annat hade varit bra nog. Och, om man bortser från ålder och att filmerna aldrig kommer komma i närheten av böckerna, så blev ju karaktärerna rätt bra. Både Rickman och Bonham Carter var ljuvliga i sina mörka roller.