Kalaspinglan
Trådstartare
och ammar och ammar och ammar... ja, ni hajjar säkert. Ibland är det hela fyra timmar mellan, med alltför ofta bara 1,5 - 2 h. Jag har haft influensan och är fortfarande inte hundra frisk, och Filip hostar och snorar fortfarande även om det är mycket bättre än förra veckan. Därför har jag försvarat den ständiga amningen med "tillväxtperiod" och "han kanske inte får i sig tillräckligt om han är täppt i näsan".
Men nu börjar jag bli orolig. Jag ammade rejält och länge innan min mamma skulle komma hit och vara barnvakt en liten stund. Han blev något kinkig när jag skulle gå så jag gjorde ordning ersättning åt honom. Och han åt 100 ml innan han rapade och somnade.
Allvarligt talat så börjar jag bli lite rädd att jag inte har tillräckligt med mjölk. Kan det vara så? Hur vet man om det är så, eller om det bara är en tillväxtperiod?
Men nu börjar jag bli orolig. Jag ammade rejält och länge innan min mamma skulle komma hit och vara barnvakt en liten stund. Han blev något kinkig när jag skulle gå så jag gjorde ordning ersättning åt honom. Och han åt 100 ml innan han rapade och somnade.
Allvarligt talat så börjar jag bli lite rädd att jag inte har tillräckligt med mjölk. Kan det vara så? Hur vet man om det är så, eller om det bara är en tillväxtperiod?