fick inga papper med när hästen köptes

Sv: fick inga papper med när hästen köptes

har kollat igenom idag.. de är stc identitetshandlig.. men kontura diagrammet är ej ifyllt.. måste ha vare bra trött när jag bläddrade senast.. men försvarar mig med att de va sidor som satt ihop med nått kladdigt .

kastrationen är ej heller ifylld. och på kontura diagrammet är inget ifyllt trots att de finns saker att fylla i...

Inga av våra kastrationer är ifyllda heller tror jag, det spelar ju sällan roll då man ändå måste meddela STC för att databasen ska uppdateras.

Vår klinik frågar aldrig efter passet, även om det så klart är med vid operationer och dylikt. Jag checkade tvååringens pass och där står faktiskt att han är kastrerad, men inte övrigt som att han blivit sövd både vid kastration och benbitsop.

jo men vid tex start i norge kan de bli problem om dom skulle kolla passet å hästen ordentligt.. eller start på åland.. eftersom virvlar eller nr eller andra tecken ej är utritade på konturadiagrammet.. + att han är hingts.... har itne vare de sedn 03

jo men vid tex start i norge kan de bli problem om dom skulle kolla passet å hästen ordentligt.. eller start på åland.. eftersom virvlar eller nr eller andra tecken ej är utritade på konturadiagrammet.. + att han är hingts.... har itne vare de sedn 03

Åland är inget du behöver oroa dig för, man går bara in i tullen, säger /visar upp reg nr så noterar de det där å påminner en om att komma tillbaka innan avresa å pricka av.

Senast ändrad:

vet de som inte ens har rätt pass till rätt häst när de åker över , men de kollar som sagt inte i transporten. Men visst, en dag kanske de har riktigt tull kontroll..

jo å den dagen då lovar jag att de är jag som åker... är en sån som alltid blir stoppad i tullen... blev de till å med när vi åkte eckerö å bara käkade... varje gågn jag varit utomlands har dom kollat mina väskor.. jag måste se väldigt misstänkt ut...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 891
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 780
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 984
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V