Mack_Lobell

Trådstartare
Vilka här ger fibergi? Vad tycker ni om det?

Jag gav fibergi elit för några år sedan och har nu börjat med det igen. Jag vet inte om det beror på fodret, men tävlingstravaren har fortfarande sommarpälsen kvar och han glänser så att man kan spegla sig i honom:eek: Vet som sagt inte om det beror på fodret eller om att han bara trivs så förträffligt:angel:

Sv: Fibergi

fibergi är det bästa fodret! jag ger låg pga att min ponny inte motioneras så mkt ,men innan gav jag henne kornkross och betfor och mineraler, varje år fick hon kolik. nu har hon inte fått det på 3år när jag hade bytt t fibergi! jag tänker aldrig ändra kraftfoder. fin i pälsen oxå.

Vilka här ger fibergi? Vad tycker ni om det?

Jag gav fibergi elit för några år sedan och har nu börjat med det igen. Jag vet inte om det beror på fodret, men tävlingstravaren har fortfarande sommarpälsen kvar och han glänser så att man kan spegla sig i honom:eek: Vet som sagt inte om det beror på fodret eller om att han bara trivs så förträffligt:angel:
Ger jag färdigblandat foder så ger jag gärna fibergi. Hästarna tycker att det är gott och har funkat bra på det. Nu har jag grovfoder som gör att fibergi inte behövs så därför ger jag inte det nu (blir betfor, vetekli och soja istället) Låt så vara att man betalar ett högt pris för en hel del halm, men gillar hästarna det så... :)

jag tycker det är ett kanonfoder :) men nu har inte vi behövt ge tillskotts foder på några år, höt har varit såpass bra så det räckt för våra :).

Gav fibergi förut och hästen tyckte om det och blev fin i både hovar och päls. Fick gå över till hestekrafft då det inte finns nån i närheten som säljer fibergi

Jag tycker Fibergi har ganska dåligt protein i sig, dvs om man nu inte använder sig av Musli eller super G. Har faktiskt aldrig lyckats få i hop en vettig foderstat med fibergi eftersom det krävts så himla bra grovfoder för att det ska gå i hop, och vem har egentligen supervärden på sitt grovfoder ? Låg har ju bara ynka 63, bas 67 och elit 80. Ca 80 i smb.rp har ju vanlig enkel havre med...bara att havre är billigare att ge.

Ang att dom får fin päls kan höra i hop med linfrökakan som finns i fodret.

Figergi; Halm och en jädra massa melass :p Dåligt med protein för priset som Mynta2 säger.
Bortkastade pengar tycker jag.

jag gillar själva konsistensen och lukten på fodret, verkar riktigt smakligt, men innehållet gillar jag inte, det innehåller korn och lågt protein och dåligt med vitaminer.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
761
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar