Fibergi - priser

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Chappe_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 273
C

Chappe_

Funderar på vad en fibergisäck kostar. Tycker hästarna om det och är det billigare än krafft groov?

nån med erfarenhet`?

Sv: Fibergi - priser

Mina har hatat det. Sedan så tycker jag det är lite väl dyrt med hackad halm som det är mest av i deras säckar.

Håller med.. Hackad halm med lite havre, melass och mineraler i.. Billigare att köpa o blanda själv om man vill ha just de beståndsdelarna. Släng till hästen en halmtuss o lite havre o mineraler i krubban :smirk:

Håller med.. Hackad halm med lite havre, melass och mineraler i.. Billigare att köpa o blanda själv om man vill ha just de beståndsdelarna. Släng till hästen en halmtuss o lite havre o mineraler i krubban :smirk:

Så får man inte säga. Jag fick rejält på pälsen när jag uttryckte mig på det viset om Fibergi i en tidigare tråd:p:crazy::eek:

Haha, kan tänka mig det! Fast jag ser det inte som jag sagt nått opassande utan mer som fakta. Det är ju bara o kolla ner i en säck.. :angel:

Jag har aldrig sett Fibergi, och känner inte själv till det, men fick det rekommenderat av en person i går. Hon säger det är ett mycket bra foder, som hon använt i många år. Speciellt till fullblod och arbetande unghästar.

Funderar på vad en fibergisäck kostar. Tycker hästarna om det och är det billigare än krafft groov?

nån med erfarenhet`?

Tycker inte du kan jämföra Fibergis innehåll med Krafft Groov.
Speciellt fullblod o arbetande unghästar kräver ofta mer protein än det är Fibergi.
// Linda

Jag gillar fibergi och det gör mina hästar med. Hellre en del hackad halm än foderstrupsförstoppning på grund av pelleterat foder.

Pelleterat foder är inte en garanti till foderstrupsförstoppning. Jag har själv aldrig träffat på en häst som fått stopp pga pellets. Därimot så har jag sett foderstrupsförstoppning av både hö och hel havre.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 082
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka