Fiaskruttan min

MissFideli

Trådstartare
Är fortfarande inte helt bra efter sin magsjuka. Hon äter dåligt, men dricker bra. Hullet är hemskt, hon är så insjunken och ser jättetråkig ut. Hon har inte velat gå ut sen i söndags utan ligger mest i fönstret, på golvet eller på andra ställen. Hon är uppe och går, men hon är inte på långt när sitt vanliga jag.
Jag är rädd att det är njurarna iaf, så jag får nog ringa vetten på måndag om hon inte bättrar sig under helgen.

Såhär tunn och tråkig ser hon ut, min Fia som var rund och go för mindre än ett år sen.
IMG_0193.JPG

Såhär tillbringar hon tiden i fönstret eller på andra ställen. Hon ligger mest såhär nu
IMG_0194.JPG

Senast ändrad:
Sv: Fiaskruttan min

Men stackars... Ligger hon bara så där så mår hon ju inte bra :cry:

Jag tycker definitivt att du ska ringa vet. Hon ÄR ju dålig i njurarna, det vet du ju - därför skulle det väl vara väldigt slumpartat om det verkligen bara var magsjuka.

Jag lider verkligen med dig. Men jag hoppas att du orkar göra det rätta för Fia.

*kram*

Ja, jag orkar, jag är bara så jäkla rädd. Hon har varit min stöttesten, min flytväst i 7,5 år.
Min mamma har lovat att om det blir regnbågsbron så släpper hon allt på cafét och kommer direkt, hon förstår att jag inte vill vara själv.

Men samtidigt blir hon ju lite piggare, gör framsteg varje dag. Mycket små, men likväl framsteg. Eller också är det önsketänkande. Hon har haft ett bra liv det vet jag och jag vet också att hon inte lider av att tas bort. Men i sånna här lägen är man ju självisk och vet att jag kommer lida massor. Speciellt för alla gånger jag funderat på om jag skulle avliva henne pga ickerumsrenheten och alla gånger jag tänkt att livet hade varit lättare utan henne. Och alla gånger jag kännt att enda sättet för mig att avliva henne är om hon skulle bli sjuk. Och så blir hon sjuk !! Fan...

Jo, jag vet att hon varit din flytväst. Men just därför måste ju DU vara HENNES räddare när det kniper. Och det kanske det gör nu.

Du är en sån bra och ansvarsfull djurägare, jag vet att du kommer att göra det rätta. Det kommer att svida ont för dig, men då måste du försöka trösta dig med att du gjort RÄTT.

Ja, jag har nog inga problem med att ta beslutet att det måste göras. Jag har bara problem med att se det hända och framförallt tiden efteråt. Och alla skuldkänslor.
Tur att jag har dom andra 2, det lättar upp tiden efter lite iaf.

Man ska ALDRIG ha skuldkänslor för att man lindrar för ett sjukt djur. Däremot bör man ha skuldkänslor om man förlänger djurets lidande - för sin egen skull.

Du har ju Toby också, på distans :love:

Oj, lilla skruttan mår inte bra :cry: Hon ser verkligen inte pigg ut. Du behöver absolut inte ha dåligt samvete för det du tänkt och kännt. Jag vet hur du tänker. Men tänk så här i stället: Om hon hade bott hos någon annan, hade hon då fått gå och vara Orumsren så länge då?? Hade de kanske tagit bort henne mycket tidigare än du? Hon har haft ett underbart liv, nu såg hon inte ut att hoppa av livsglädje direkt.....Bara DU kan ta beslutet, och det är ju nåt man som djurägare är skyldig sina små kära.
Tänker på er!!

Håller med. Jag vet folk som sköt en katt som kissat i sängen TVÅ gånger :mad:

Jag tvivlar på att nån skulle klara en kissekatt så länge som MissF gjort. Jag hade själv inte gjort det :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 326
Senast: Marvin
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 247
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 876
Senast: Johanna1988
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka