Feminism och definitionen av den

Och det fungerar inte, för problemet ligger hos männen - du lägger liksom ansvaret på kvinnorna och berättar hur kvinnor ska bete sig. Vi ska göra precis så som vi känner är lämpligt, däremot ska männem som skickar dickpics sluta med det.

Absolut, fast om man svarar "J'vla snuskgubbe sluta med det där!" det triggar väl dom bara. Så jag ser inte hur det ska hjälpa bara?

Det man kan göra är att anmäla om det finns någon sådan funktion, att börja diskutera med killen om att han ska sluta med det tror jag inte gör någon större skillnad eftersom han antagligen bara tycker det är lustigt att man blivit irriterad av det.

Absolut, fast om man svarar "J'vla snuskgubbe sluta med det där!" det triggar väl dom bara. Så jag ser inte hur det ska hjälpa bara?
Det är inte upp till kvinnorna att ta ansvar för den reaktionen - hela resonemanget att fokusera på hur kvinnor som får dickpics ska hantera detta är så jäkla skevt! Varför kan vi inte fokusera diskussionen på hur männen som skickar dickpics ska sluta med detta?

Varenda gång kvinnor lyfter problem som handlar om gränslösa män ska det fokuseras på hur kvinnorna ska hantera detta. Vi ska inte svara/vi ska säga ifrån/vi ska ignorera/vi ska tänka oss för osv osv. Nästan aldrig pratar vi om männen och hur dessa ska bete sig. Är det inte märkligt att kvinnor alltid förväntas ta ansvar för mäns agerande och reaktionerna om beteendet är oönskat? Jag tycker nog att det har varit läge att lägga över ansvaret där det hör hemma, dvs hos gränslösa män, rätt länge nu.

Det ska nog en man till att komma på den lösningen? ;) Tror inte nån dicpics-mottagare skulle se det som första åtgärd?

Nej. Idag hade jag nog polisanmält. Bara för att. Då var jag lite yngre och mesigare. Det kommer inte att leda nån vart men det är en markering.

Om det skulle ske från någon jag vet vem det är så skulle jag nog se till att få det känt på andra sätt....

Är det inte märkligt att kvinnor alltid förväntas ta ansvar för mäns agerande och reaktionerna om beteendet är oönskat? Jag tycker nog att det har varit läge att lägga över ansvaret där det hör hemma, dvs hos gränslösa män, rätt länge nu.
Fast dessa gränslösa män tar ju inte ansvar. De har ju fått fel uppfostrat sen barnsben. Varför mata trollen att forsätta med sitt beteende.

Klart det är männen som ska sluta men det är enbart ens egna agerande man kan kontrollera, alla andras agerande kan man inte kontrollera utan bara hoppas på.
Och varför är det då så himla viktigt i sådana här diskussioner att berätta för just kvinnor hur dessa ska bete sig? Det är ju fortfarande ingen som berättar för gränslösa män hur dessa ska ändra på sig medans en kvinna som får dickpics får typ 1000 olika förslag och råd om hur hon ska reagera och reagera.

Och varför är det då så himla viktigt i sådana här diskussioner att berätta för just kvinnor hur dessa ska bete sig? Det är ju fortfarande ingen som berättar för gränslösa män hur dessa ska ändra på sig medans en kvinna som får dickpics får typ 1000 olika förslag och råd om hur hon ska reagera och reagera.
För att hon kan ha användning av råden. Mannen vet redan om hur han inte ska skicka dickpics, ska vi upplysa honom om att det är möjligt att inte skicka dickpics tänkte du?

Det är kvinnor på dejtingsajterna som får.

Då förstår jag, jag har aldrig varit aktiv på nån sån, det förklarar varför jag inte har stött på fenomenet. Det låter i princip som en bra anledning att undvika dem, vem vill vara boxboll för diverse män med problem?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar

• Tvättstugedrama