Feminism och definitionen av den

Öh nej
Och vad spelar det för roll för dig om någon matar trollen? Är det inte bättre att jag matar trolljäveln och sysselsätter honom med mitt eget trollande än att han skickar sin kukbild till någon som tar verkligt illa vid sig av det??
Spelar egentligen ingen roll för min del.
Tycker bara att det är hemskt att höra att kvinnor ska behöva stå ut med det. Känns det bättre att mata trolljäveln så visst. Han kanske forsätter oavsätt. Men då kan man fundera på vad dessa män får ut av att jävlas med kvinnor om dom inte är ute efter responsen.

Uppmanar du att vi ska skratta åt män som blottar sig för barn? Kanske en hård liknelse, men en ganska vettig sådan enligt mig. Jag tycker inte det är roligt att få ett könsorgan "upptryckt i ansiktet" när jag öppnar ett meddelande på min telefon.
Tycker detta meddelande är otroligt nedtryckande och att du förminskar mina, och alla andra som utsatts för sexuella trakasserier, känslor gällande denna utsatthet.

Och ännu en gång är det inte gärningsmännens fel utan deras uppfostran. Varför kan inte dessa män i egenskap av MÄNNISKOR inse att detta inte är ett okej beteende?!

Från flerbarnspappan som jobbar som jurist, han som är egen företagare, på Snapchat, på Kik...

Så jag bör undvika vissa forum och sidor, det är jag som är utsatt som bör flytta på mig, minska min plats och krypa längre och längre bort. Det är inte männen som kanske ska sluta med detta beteende?

Se svaret ovan. Det är min jäkla rätt att vara på ALLA forum, på ALLA sidor på samma premisser som alla andra. Varför ska man ödsla tid på att skapa en ny användare? Varför är det de som är utsatta som ska ändra på sig, låta dessa män vinna?!

Det är klart det är männen som ska ändra sig, men ett sätt är ju att flytta sig från de platser på nätet där de kan stå och veva sina trakasserier. Går man därifrån så får de ju stå och veva i tomma intet. De behöver ju ett sammanhang och en publik, och den behöver man inte bjuda på.

Jag vet inte vad kik är, men om det i första hand är en app som gör att en massa idioter får fritt fram att trakassera mig så skulle jag absolut avstå. Jag har ingen lust att agera slagpåse åt dem. Det finns ju massor av appar och sammanhang där man slipper sånt, jag skulle välja dem istället så kan grisarna få hänga på kik ensamma.

Det är ju en sak om det är en arena som krävs för annat, t ex om jag får sluta gå till biblioteket eller inte kan vara på fb där alla mina vänner är, men om det finns ngn knäppgökshörna i sociala medier där idioterna hänger, typ flashback, så inte går jag dit och agerar trakasseriobjekt.

Ungefär på samma sätt som om jag träffar på en riktigt grisig människa som ägnar sig åt sextrakasserier, så anstränger jag mig inte extra att komma hem till honom och gå omvägar för att söka upp de ställen där jag vet att vi kommer ses.

Alltså jag tror på riktigt att jag blir galen av alla sätt jag som kvinna måste anpassa mig.
Tydligen undvika vissa forum, inte vara ute själv när det är mörkt, ha rätt sorts kläder, inte ha för mycket eller för lite sex, se kåt, glad och tacksam ut, inte dricka mig full på fest och så vidare i oändlighet.
Och så tycker folk att feminism är onödigt :arghh::arghh::arghh:

Patriarkatet har skapat ett starkt och normaliserat förtryck. It's uphill men vi ska fanimej trampa oss upp, steg för steg, genom konsekvent agerande, argumenterande och arbete i vår vardag.

@Mabuse Är du bekant med assholes online? Supersnippan/handbollsspelaren Linnea Claesons instagramkonto.

Läs om hur resonerar: http://www.damernasvarld.se/linnea-claeson-det-ar-de-som-kranker-som-behover-andra-sig-inte-jag/

Ja, så kan man absolut göra, bra jobbat! Men man måste inte göra så, tänker jag. Det kan finnas flera sätt. Ett forum med en sån chattfunktionen och sånt klientel som hon beskriver skulle jag undvika, för jag har ingen lust att bjuda på att vara en måltavla.

Man kan ju rösta med fötterna också, menar jag. Allrahelst om det är ett forum som blir svagare av att man lämnar det. Är det ett forum som man själv blir svagare av att lämna (t ex för att det fattas viktiga beslut eller kommer viktig information där), så skulle jag fightas för att det ska ändras. Men jag tänker mig att det finns fler sätt att vara subversiv, och att man kan välja det som passar en själv bäst.

För min del så rundar jag hellre grisarna. Det funkar faktiskt rätt bra, åtminstone i de sammanhang jag befinner mig. Kvinnorna och de vettiga männen är tillräckligt många för att grisarna till slut ska stå rätt ensamma, och då tappar de snart i makt och inflytande.

Intressant slutsats. Så alla män är idioter ?
Ungefär som att då kan man ju sluta köra bil för jag kan ju dö i en trafikolycka.
Men om jag ska undvika ställen där jag riskerar att få dickpics och personligen har jag ingen mirakelmetod att lista ut vem som skickar dem innan det är "för sent " så tycker jag att det är en helt rimlig slutsats.

Ja, så kan man absolut göra, bra jobbat! Men man måste inte göra så, tänker jag. Det kan finnas flera sätt. Ett forum med en sån chattfunktionen och sånt klientel som hon beskriver skulle jag undvika, för jag har ingen lust att bjuda på att vara en måltavla.

Man kan ju rösta med fötterna också, menar jag. Allrahelst om det är ett forum som blir svagare av att man lämnar det. Är det ett forum som man själv blir svagare av att lämna (t ex för att det fattas viktiga beslut eller kommer viktig information där), så skulle jag fightas för att det ska ändras. Men jag tänker mig att det finns fler sätt att vara subversiv, och att man kan välja det som passar en själv bäst.

För min del så rundar jag hellre grisarna. Det funkar faktiskt rätt bra, åtminstone i de sammanhang jag befinner mig. Kvinnorna och de vettiga männen är tillräckligt många för att grisarna till slut ska stå rätt ensamma, och då tappar de snart i makt och inflytande.
Fast i Linnea Claesons fall handlar det inte om att hållas på ett forum, det räcker att hon spelar handboll i tv så blir hon trakasserad. Och har blivit det sedan hon har elva. Frågan är hur mycket kvinnor ska behöva undvika för att inte utsätta sig för risken att bli trakasserade.

Men om jag ska undvika ställen där jag riskerar att få dickpics och personligen har jag ingen mirakelmetod att lista ut vem som skickar dem innan det är "för sent " så tycker jag att det är en helt rimlig slutsats.
Nej men du kan undvika ställen där du får för mycket negativt i förhållande till det positiva. Om jag skulle börja få 10 dickpics om dagen i min inbox här på buke så skulle jag börja överväga om det är värt att stanna kvar. Nu får jag inte det och anser att det är värt att stanna. Man behöver inte göra allt svart eller vitt, på samma sätt tycker du antagligen att det är värt att gå utomhus för att risken att något dåligt händer är så liten i förhållande till allt positivt du upplever från att gå utomhus.

Fast i Linnea Claesons fall handlar det inte om att hållas på ett forum, det räcker att hon spelar handboll i tv så blir hon trakasserad. Och har blivit det sedan hon har elva. Frågan är hur mycket kvinnor ska behöva undvika för att inte utsätta sig för risken att bli trakasserade.

Ja, och hon har också valt en annan strategi? Jag sa ju att det hon gjorde var bra, i hennes sammanhang fungerar uppenbarligen inte min strategi lika bra. Och hennes strategi skulle kanske inte funka lika bra i min.

Vad jag ville peka på är att det finns en makt i undvikandet också. Den som är ensam har ingen makt. Och om nu knäppgökarna ställt sig i ett eget rum (t ex en särskild app eller ett särskilt forum), så kan alla vi andra rösta med fötterna och gå någonannanstans. Det är också en typ av makt.

Givetvis, om det är en viktig arena så förlorar man mer på att lämna den. Men om det inte är det. Alla forum och appar är ju inte det. Om ingen hänger med dräggen och bekräftar deras makt, så tappar de den.

Det är klart det är männen som ska ändra sig, men ett sätt är ju att flytta sig från de platser på nätet där de kan stå och veva sina trakasserier. Går man därifrån så får de ju stå och veva i tomma intet. De behöver ju ett sammanhang och en publik, och den behöver man inte bjuda på.

Jag vet inte vad kik är, men om det i första hand är en app som gör att en massa idioter får fritt fram att trakassera mig så skulle jag absolut avstå. Jag har ingen lust att agera slagpåse åt dem. Det finns ju massor av appar och sammanhang där man slipper sånt, jag skulle välja dem istället så kan grisarna få hänga på kik ensamma.

Det är ju en sak om det är en arena som krävs för annat, t ex om jag får sluta gå till biblioteket eller inte kan vara på fb där alla mina vänner är, men om det finns ngn knäppgökshörna i sociala medier där idioterna hänger, typ flashback, så inte går jag dit och agerar trakasseriobjekt.

Ungefär på samma sätt som om jag träffar på en riktigt grisig människa som ägnar sig åt sextrakasserier, så anstränger jag mig inte extra att komma hem till honom och gå omvägar för att söka upp de ställen där jag vet att vi kommer ses.
Man kan se Kik ungefär som Facebook's Messenger. Jag använder Kik för att ha kontakt med människor utan att behöva ha dem på Facebook utan fortsatt kunna vara lite anonym, exempelvis efter att ha pratats vid på ett forum eller annan hemsida för att snabbt kunna chatta istället för att bli vänner på FB. Så att lämna Kik är inte ett alternativ.

Det är ju just det att dessa arenor där männen finns så finns det annat jag vill ta del av. Jag tycker att det är hemskt att du känner att du behöver gå omvägar för att inte stöta ihop med denna man, det är rent ut sagt förjävligt!

Intressant slutsats. Så alla män är idioter ?
Ungefär som att då kan man ju sluta köra bil för jag kan ju dö i en trafikolycka.
Jag har aldrig sagt att alla män är idioter, sluta lägg ord i min mun!
Jag svarar bara på det du skrev om att jag skulle sluta ödsla tid på sådana människor. Du kanske menade i sammanhanget av att man inte bör ödsla tid på att svara dem, men det gäller ju också den initierade kontakten. Om jag ska sluta ödsla tid på folk som skickar bilder, då kan jag ju aldrig ta kontakt med någon man för jag vet ju inte om han kommer skicka. Och i slutändan måste jag sluta vara på alla sociala medier eller sociala sammanhang eftersom jag aldrig vet om jag kommer bli utsatt för något.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka