Feminism och definitionen av den

Man kan påverka andra men om personen går igång på att man tjafsar tillbaka är det då det effektivaste sättet att få dessa att sluta?

Om nån skickar en sån bild så skulle jag blocka och anmäla personen (jag antar att det strider mot reglerna i de flesta forum). Det finns ju andra sätt att påverka än att interagera direkt med folk. Allrahelst om de går igång på det.

Om nån skickar en sån bild så skulle jag blocka och anmäla personen (jag antar att det strider mot reglerna i de flesta forum). Det finns ju andra sätt att påverka än att interagera direkt med folk. Allrahelst om de går igång på det.
Ja och det var det jag föreslog också, det är nog både mest effektivt för mig och mot fenomenet i sig. Men det är tydligen att tyst acceptera förekomsten av dickpics och vi ska agera genom att upplysa männen om att dickpics inte är ok att skicka och hur männen kan undvika att skicka dickpics.

Och varför är det då så himla viktigt i sådana här diskussioner att berätta för just kvinnor hur dessa ska bete sig? Det är ju fortfarande ingen som berättar för gränslösa män hur dessa ska ändra på sig medans en kvinna som får dickpics får typ 1000 olika förslag och råd om hur hon ska reagera och reagera.

Fast det handlar inte om kvinnor och hur dom beter sig. Det handlar om männens beteende och det säger sig själv att matar man troll så forstätter dom. Å det gäller alla troll ;).
Det är väl inte direkt så att du kan tvångsinrätta dom på en utbildning om hur man ska behandla kvinnor? Polisanmäla lär inte leda nån vart. Du kan ju anmäla dom på sidan och hoppas att dom blir blockade. Men dom kan ju bara skapa en ny användare? Så ja varför ödsla tid på dom?

Jag blir så jävla ledsen av att det även här utmynnar i hur kvinnor ska bete sig för att slippa bli trakasserade/ antastande/ våldtagna av gränslösa män. Varför blir det alltid så i dessa trådar? Är det verkligen så känsligt att diskutera gärningsmännen?

Fast det handlar inte om kvinnor och hur dom beter sig. Det handlar om männens beteende och det säger sig själv att matar man troll så forstätter dom. Å det gäller alla troll ;).
Det är väl inte direkt så att du kan tvångsinrätta dom på en utbildning om hur man ska behandla kvinnor? Polisanmäla lär inte leda nån vart. Du kan ju anmäla dom på sidan och hoppas att dom blir blockade. Men dom kan ju bara skapa en ny användare? Så ja varför ödsla tid på dom?
Man "ödslar tid" därför att man blir kränkt och trakasserad av någon som tror sig ha den rätten bara för att han råkar ha en kuk och inte jag. Många våldtäktsanmälningar leder inte heller någon stans. Är det också något jag ska tåla som kvinna eftersom jag inte kan tvinga män att inte våldta?

Fast nu är jag väl lite hyckalre för jag vågar fortfarande inte erkänna att jag blev rejält tafsad på av klassens favorit i skolan.

Man "ödslar tid" därför att man blir kränkt och trakasserad av någon som tror sig ha den rätten bara för att han råkar ha en kuk och inte jag. Många våldtäktsanmälningar leder inte heller någon stans. Är det också något jag ska tåla som kvinna eftersom jag inte kan tvinga män att inte våldta?
Det vettiga är antagligen att blocka/anmäla, sedan diskutera det på en större nivå. Att försöka diskutera med individen är nog mest slöseri med tid och kanske till och med negativt om dessa gillar det. Detta gäller all sorts brottsbekämpning att man får försöka lösa det så effektivt som möjligt, inte att se det från ett idealistiskt perspektiv att man inte borde behöva.

Gärningsmännen är idioter, hur får vi dessa att sluta?

Nej, det var ju det jag ville diskutera. Men kan man ändra på deras beteende då?
Jag tror stenhårt på att visa upp det sviniga beteendet genom till exempel assholes online.
Att anmäla där man kan och ta fighten så ofta man orkar. (Jag menar inte att man måste, men om man kan och vill tror jag att det är bra.)

Det gör jag! Det är ju skitkul att skratta åt äckelgubben :laugh:
Uppmanar du att vi ska skratta åt män som blottar sig för barn? Kanske en hård liknelse, men en ganska vettig sådan enligt mig. Jag tycker inte det är roligt att få ett könsorgan "upptryckt i ansiktet" när jag öppnar ett meddelande på min telefon.
Tycker detta meddelande är otroligt nedtryckande och att du förminskar mina, och alla andra som utsatts för sexuella trakasserier, känslor gällande denna utsatthet.

Fast dessa gränslösa män tar ju inte ansvar. De har ju fått fel uppfostrat sen barnsben. Varför mata trollen att forsätta med sitt beteende.
Och ännu en gång är det inte gärningsmännens fel utan deras uppfostran. Varför kan inte dessa män i egenskap av MÄNNISKOR inse att detta inte är ett okej beteende?!

I vilka forum? Och från vem?
Från flerbarnspappan som jobbar som jurist, han som är egen företagare, på Snapchat, på Kik...

Då förstår jag, jag har aldrig varit aktiv på nån sån, det förklarar varför jag inte har stött på fenomenet. Det låter i princip som en bra anledning att undvika dem, vem vill vara boxboll för diverse män med problem?
Så jag bör undvika vissa forum och sidor, det är jag som är utsatt som bör flytta på mig, minska min plats och krypa längre och längre bort. Det är inte männen som kanske ska sluta med detta beteende?

Se svaret ovan. Det är min jäkla rätt att vara på ALLA forum, på ALLA sidor på samma premisser som alla andra. Varför ska man ödsla tid på att skapa en ny användare? Varför är det de som är utsatta som ska ändra på sig, låta dessa män vinna?!

Öh nej

Det finns män som gör det bara för att dom kan och hur kvinnan reagerar spelar ingen roll det skiter dom i och dom fortsätter tills dom åker fast för något

Och vad spelar det för roll för dig om någon matar trollen? Är det inte bättre att jag matar trolljäveln och sysselsätter honom med mitt eget trollande än att han skickar sin kukbild till någon som tar verkligt illa vid sig av det??

PÅ samma sätt som man sysselsätter människor som försöker lura en på pengar för att dom inte ska lyckas lura mer naiva människor på pengar

Det eller anmäl om det är på en sida eller forum där sånt funkar men det funkar ju inte på alla sociala medier

Ja och det var det jag föreslog också, det är nog både mest effektivt för mig och mot fenomenet i sig. Men det är tydligen att tyst acceptera förekomsten av dickpics och vi ska agera genom att upplysa männen om att dickpics inte är ok att skicka och hur männen kan undvika att skicka dickpics.

Det är ju inte normalt. De flesta män skickar inga såna bilder, det är en knäpp grej att göra. Det finns många som aldrig får en sån bild. Och de flesta tycker att det är riktigt knäppt att göra så - skickar du en oombedd bild till en kollega är det tillräckligt för att bli av med jobbet och bli polisanmäld. Det är en riktigt knäpp grej att göra, ungefär som att blotta sig på stan, och jag tycker vi bör reagera på ungefär samma sätt. Det är inte normen.

Och ännu en gång är det inte gärningsmännens fel utan deras uppfostran. Varför kan inte dessa män i egenskap av MÄNNISKOR inse att detta inte är ett okej beteende?!
Därför att dom är idioter och jag skulle inte ödsla tid på sånna.

Så jag bör undvika vissa forum och sidor, det är jag som är utsatt som bör flytta på mig, minska min plats och krypa längre och längre bort. Det är inte männen som kanske ska sluta med detta beteende?
Jo, hur får vi dem att sluta ?

Då förstår jag, jag har aldrig varit aktiv på nån sån, det förklarar varför jag inte har stött på fenomenet. Det låter i princip som en bra anledning att undvika dem, vem vill vara boxboll för diverse män med problem?
Jag har fått dickpics på fb, flashback, familjeliv och lunarstorm. Jag har fått oönskade mms med kukar till min JOBBTELEFON när jag arbetade i en konsthall och jag har blivit blottad för. Men jag tror att det 'enkelheten' och distansen som gör att dickpicsen skickas. Att fysiskt blotta sig är en större risk.

Alltså jag tror på riktigt att jag blir galen av alla sätt jag som kvinna måste anpassa mig.
Tydligen undvika vissa forum, inte vara ute själv när det är mörkt, ha rätt sorts kläder, inte ha för mycket eller för lite sex, se kåt, glad och tacksam ut, inte dricka mig full på fest och så vidare i oändlighet.
Och så tycker folk att feminism är onödigt :arghh::arghh::arghh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka