Feminism och definitionen av den

Men är det vanligt att få snoppbilder skickade till sig från främlingar, eller nån man känner för den delen? Hur får de ens tag på telefonnumret?
En kompis fick sin första för ett par månader sedan. Hon hade haft sin begagnade laptop ute på annons, smsat lite med spekulanter, lovat en av dem att höra av sig och berätta om den fanns kvar efter den första kvällen. Sen sålde hon datorn och tänkte vara schysst och meddela den andre att den var borta. Inget svar förrän ett par dagar senare när det dök upp ett snopp-mms. :yuck:

• Gilla
Reactions: Sel
Men fb, där är det ju bara ens vänner som kan skicka meddelanden? Och på forum, finns det folk som gör det här på Buke? Datingsiter kan jag tänka mig att det är vanligare.
Meddelanden från icke-vänner hamnar väl som meddelande-förfrågningar.

Instagram är ett vanligt ställe att få dickpics på. Buke är kanske inte forumet det händer på, men jag vet att det är fler än mig som fått meddelanden från okända med uttryck för sexuella preferenser. Och det finns ju fler forum än buke liksom (jag tror att Buke vinner på att de förhållandevis få männen som hänger här är relativt vettiga och tämligen oanonyma - Flashback tex känns liksom inte alls lika safe att hänga på om en vill undvika dickpics)

Det händer också att det dyker upp i telefonen eller över mail om ens uppgifter förekommer på något ställe (som i exemplet från @TygerTyger )

Men fb, där är det ju bara ens vänner som kan skicka meddelanden? Och på forum, finns det folk som gör det här på Buke? Datingsiter kan jag tänka mig att det är vanligare.

Jag har aldrig fått nåt sånt, och ingen jag känner heller. Och det är tillräckligt ovanligt för att en sån bild skickad till en kollega ska vara tillräckligt för att få sparken efter vad jag vet, jag tror inte alls det anses som normalt.
Jag har fått en snoppbild på buke, var väl dock när det hette stallet och det var chat eller så. Gjorde ingenting åt det. Martin eller Mårten hette han har jag för mig, hängde på chatten och ville att man skulle skicka bilder på sig själv naken med ridstövlar. :angel:

Och igen. Det måste tydligen vara så att mina barn bara inte berättar eller att jag är så jävla dum i huvudet så jag inte fattar att de nog egentligen råkat ut för något. För alla bara måste ju ha råkat ut för sådant.
Jag kan lova dig att mina barn berättar om inte allt så iaf det mesta för mig. De litar nämligen på mig. Herregud, sonen ville ju t o m väldigt gärna visa mig att han fått könshår (det ville jag inte se utan sa att jag litade på hans ord!).

Självklart har vi pratat om sexuella trakasserier och vad det är och jag lovar dig att inte på någon av mina barns skola är det ok att bete sig på ett kränkande sätt mot någon. Ja, sonen har berättat att det finns både killar och tjejer som betett sig illa men som sagt, han har själv inte blivit utsatt och lärare har också direkt tagit tag i det hela. På dotterns skola skulle jag bli mycket förvånad om någon öht skulle komma på att bete sig så.
Jag menade att andra barn kanske blir utsatta men att dina barn inte vet det eller inte berättar det.

Jag menade att andra barn kanske blir utsatta men att dina barn inte vet det eller inte berättar det.

Ja, det vet jag ju inte mer än det jag skrev i inlägget att sonen har berättat att det finns de som betett sig illa (både tjejer och killar) men att lärarna då tagit tag i det.

På vilket sätt menar du att familjer uppfostrar sina pojkar att sexuellt ofreda kvinnor/flickor?
på vilket sätt menar du att familjer uppfostrar sina pojkar att flickor/kvinnor är mindre värda?

Jo, jag inser att undantag antagligen finns där fostran verkligen säger sådant. Men normalfallen?

för när du skriver så generaliserande som du gör, så påstår du ju just att det är norm att pojkar uppfostras till att se ner på flickor och att ofreda dem/oss.
Jag vet inte om jag är tvåa på bollen, får väl isf radera om jag hinner ikapp tråden inom 10 min

Jag har aldrig fått nåt sånt, och ingen jag känner heller. Och det är tillräckligt ovanligt för att en sån bild skickad till en kollega ska vara tillräckligt för att få sparken efter vad jag vet, jag tror inte alls det anses som normalt.
Jag har fått dickpics. Massor av dickpics. Det är inget jag direkt skyltar med för mina föräldrar eller vänner..

Jag har fått en dickpic en gång, från en tjejkompis. Jag fråga om hon skojade när hon sa att en kille hon pratade med hade skickat en så hon skickade vidare den till mig. Och innan shitstorm så var det inte så att jag misstrodde möjligheten att hon fått en utan mer bara "haha du skojar?".

Fenomenet Dickpics låter jag mina elever som läser Naturkunskap 1b (gymnasiet) forska kring när vi läser om relationer. Och alla kommer fram till samma svar, urusel kvinnosyn som är normen.

Ja, det kan man ju räkna ut att dom har... Men vad får dom ut av det då ? Måste ju vara nån form av respons dom vill ha. Så det bästa är väl att bara ignorera/blocka.

Ja, det kan man ju räkna ut att dom har... Men vad får dom ut av det då ? Måste ju vara nån form av respons dom vill ha. Så det bästa är väl att bara ignorera/blocka.

Nej! Kvinnor/tjejer ska inte få rådet att tyst acceptera och låtsas som ingenting när de blir sexuellt trakasserade eller ofredade. Till skillnad från dig tycker jag att det sista vi ska göra är att "ignorera"! Detta är ett problem som vi måste uppmärksamma och prata om, vi får aldrig ngn förändring genom tyst acceptans

Nej! Kvinnor/tjejer ska inte få rådet att tyst acceptera och låtsas som ingenting när de blir sexuellt trakasserade eller ofredade. Till skillnad från dig tycker jag att det sista vi ska göra är att "ignorera"! Detta är ett problem som vi måste uppmärksamma och prata om, vi får aldrig ngn förändring genom tyst acceptans

Fast du matar ju dessa att forsätta skicka dickpics om du svarar dom. Får dom ingen respons finns väl ingen anledning att forsätta. Så tänker jag.

Fast du matar ju dessa att forsätta skicka dickpics om du svarar dom. Får dom ingen respons finns väl ingen anledning att forsätta. Så tänker jag.
Och det fungerar inte, för problemet ligger hos männen - du lägger liksom ansvaret på kvinnorna och berättar hur kvinnor ska bete sig. Vi ska göra precis så som vi känner är lämpligt, däremot ska männem som skickar dickpics sluta med det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka