Feminism och definitionen av den

Exakt. Men det de tänder på är ju att göra det oönskat.
Då får dom väl ha rollspel som civiliserade människor

Och om dom enbart tänder på att göra det med människor som är ovilliga på riktigt får samhället säga ifrån ,inte bara rättsväsendet men det också, så att det blir stora konsekvenser socialt och med jobb och annat när trakasserierna avslöjas vilket dom nog gör förr eller senare om människan trakasserar tillräckligt länge

Det är klart det är männen som ska ändra sig, men ett sätt är ju att flytta sig från de platser på nätet där de kan stå och veva sina trakasserier. Går man därifrån så får de ju stå och veva i tomma intet. De behöver ju ett sammanhang och en publik, och den behöver man inte bjuda på.

Jag vet inte vad kik är, men om det i första hand är en app som gör att en massa idioter får fritt fram att trakassera mig så skulle jag absolut avstå. Jag har ingen lust att agera slagpåse åt dem. Det finns ju massor av appar och sammanhang där man slipper sånt, jag skulle välja dem istället så kan grisarna få hänga på kik ensamma.

Det är ju en sak om det är en arena som krävs för annat, t ex om jag får sluta gå till biblioteket eller inte kan vara på fb där alla mina vänner är, men om det finns ngn knäppgökshörna i sociala medier där idioterna hänger, typ flashback, så inte går jag dit och agerar trakasseriobjekt.

Ungefär på samma sätt som om jag träffar på en riktigt grisig människa som ägnar sig åt sextrakasserier, så anstränger jag mig inte extra att komma hem till honom och gå omvägar för att söka upp de ställen där jag vet att vi kommer ses.
Nej.
Jag vill inte sluta vara på dejtingsidor för att det finns idioter där.
Jag har också fått några bilder på Facebook. Det sammanföll med att jag var aktiv i några grupper på Facebook. Bla grupper om matlagning och hantverk. En person skulle skicka mig en beskrivning på en stickning. Hon (för det var ett kvinnligt) namn sa att hon gör det på pm. Så kom en meddelandeförfrågan och jag accepterar. Sen kom en kukbild upp. En annan gång skulle en man skicka mig ett recept. Då kom också en bild. :confused: :confused: :confused:

Fast hur gör man det? Tar ifrån dem möjligheterna att blotta sig, alltså. Jag har varit med om det jävligt många gånger och gjort allt från gapat och skrikit till polisanmält. Men jag kan lik förbaskat inte ta ifrån dem möjligheten att öppna gylfen och stå och runka.
Online kan man vad jag vet göra så att "känsligt material" blockeras automatiskt så att mottagaren måste låsa upp bilden för att kunna se

Bättre än inget

Det är dock en annan fråga. Det man oftast brukar få berättat är att beteendet beror på något som kultur eller patriarkatet. Menar man då att feminismen skulle lyckas styra dessa individer att bara visa för folk som vill eller att feminismen skulle lösa fenomenet med att skicka dickpics helt.
Utveckla gärna.

Det är dock en annan fråga. Det man oftast brukar få berättat är att beteendet beror på något som kultur eller patriarkatet. Menar man då att feminismen skulle lyckas styra dessa individer att bara visa för folk som vill eller att feminismen skulle lösa fenomenet med att skicka dickpics helt.
Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar

Nej.
Jag har också fått några bilder på Facebook. Det sammanföll med att jag var aktiv i några grupper på Facebook. Bla grupper om matlagning och hantverk. En person skulle skicka mig en beskrivning på en stickning. Hon (för det var ett kvinnligt) namn sa att hon gör det på pm. Så kom en meddelandeförfrågan och jag accepterar. Sen kom en kukbild upp. En annan gång skulle en man skicka mig ett recept. Då kom också en bild. :confused: :confused: :confused:
Fy fan så vidrigt.

Med risk för att verka helt korkad - inledningsinlägget är ett svar på ett inlägg från McGyver ... har något tagits bort? Hur kan en tråd börja med ett svar på ett inlägg? Jag bara undrar alltså, inget att göra med ämnet i övrigt.....

Jag är radikalfeminist och stolt över det!
Inte nog med det så är jag dessutom vänster, ser inget problem eller skam i att vara vänster?
Det är så himla löjligt att vänstern har blivit någon form av skällsord hos vissa. Det är "inne" och lite finare att vara borglig nu för tiden, trots att många knappt vet vad för politik moderaterna för. Man vill bara tillhöra rätt block för att vara som alla andra, inte stå ut, inte stå upp för sin egen tro.

Vänster är tro på jämlikhet och stöd för dom svaga och utsatta för att på så sätt få ett så stabilt samhälle som möjligt, och det kan man vara utan att vara varken extremist eller leva på socialbidrag. Och ja, man kan vara höginkomsttagare. Vänster har inget med ens inkomst att göra, utan med den tro man har på samhället.
:bow::bow::bow:
Det är intressant att när det talas om feminism så börjar nån nästan alltid jiddra om extremvänstern. Jag väntar fortfarande på förklaringen till vad som menas med extremvänstern.

Ja det är svårare.....

Fäll dom när handen närmar sig gylfen och som alibi kan du ropa att du misstänker att han har ett vapen?? :angel:
Om man kommer så nära ja... Men det är jävligt obehagligt. Skitobehagligt att ett äckel tar sig rätten att runka för att jag ska titta på.

Utveckla gärna.
@Alexis
Frågan blir vad vi anser orsakar beteendet och hur vi löser det. Om vi anser att det beror på någon sorts maktstruktur/patriarkatet, om vi nu löser upp maktstrukturen och patriarkatet innebär detta då också att personerna börjar skicka bara till personer som är intresserade eller innebär det att personerna helt enkelt slutar skicka? Det jag undrar är vad den så att säga feministiska lösningsvägen för problemet är, hur löser man det från ett feministiskt perspektiv? Eller ser man det bara som ett brott utan patriarkala kopplingar och därmed är det bara något som ska beivras rent brottsmässigt?

@Alexis
Frågan blir vad vi anser orsakar beteendet och hur vi löser det. Om vi anser att det beror på någon sorts maktstruktur/patriarkatet, om vi nu löser upp maktstrukturen och patriarkatet innebär detta då också att personerna börjar skicka bara till personer som är intresserade eller innebär det att personerna helt enkelt slutar skicka? Det jag undrar är vad den så att säga feministiska lösningsvägen för problemet är, hur löser man det från ett feministiskt perspektiv? Eller ser man det bara som ett brott utan patriarkala kopplingar och därmed är det bara något som ska beivras rent brottsmässigt?
Den feministiska lösningen är att mansrollen förändras så att män slutar kränka kvinnor.

Jag har haft en chef som brukade stoppa handen innanför byxorna på sin kvinnliga personal.
jag har blivit fasthållen av en "kompis" och juckad på bakifrån
Jag har fått "knulla?" skickat till mig på wordfeud
Jag har fått dickpics
Jag har fått erbjudanden om att bli slickad upp i brygga av främmande män på en dejtingsajt (som första kontakt...)
Jag har fått erbjudande om att betala taxiresan med sex (av min fars jaktkompis)

Jag har inte varit inblandad in något trafikrelaterat där fylla ingått.

Och då pratar jag alltså bara om mig själv, inte om bekantskapskretsen.
Och hur många tjejer blir inte tafsade på en utekväll? Händer mig typ varje gång, inte en jävel har ens sagt hej innan de tycker det är okej att börja kladda.

Den feministiska lösningen är att mansrollen förändras så att män slutar kränka kvinnor.
För mig så känns detta som ett så utopiskt sätt att se på många företeelser, att det bara beror på könsroller. Eller menar du mer att det till viss del beror på könsroller och till viss del helt enkelt på idiotiska individer som får idiotiska idéer? Är din syn på det hela att i princip alla sexuella brott skulle försvinna med andra könsroller eller är det bara en andel som beror på det?

För mig så känns detta som ett så utopiskt sätt att se på många företeelser, att det bara beror på könsroller. Eller menar du mer att det till viss del beror på könsroller och till viss del helt enkelt på idiotiska individer som får idiotiska idéer? Är din syn på det hela att i princip alla sexuella brott skulle försvinna med andra könsroller eller är det bara en andel som beror på det?
Varför skickar män bilder då men inte kvinnor. Jag har inte hört många män som fått motsvarande.

Nej.
Ville bara förtydliga att jag gillar att du fortsätter vara var du vill trots idioter och inte något annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka