Det är klart det är männen som ska ändra sig, men ett sätt är ju att flytta sig från de platser på nätet där de kan stå och veva sina trakasserier. Går man därifrån så får de ju stå och veva i tomma intet. De behöver ju ett sammanhang och en publik, och den behöver man inte bjuda på.
Jag vet inte vad kik är, men om det i första hand är en app som gör att en massa idioter får fritt fram att trakassera mig så skulle jag absolut avstå. Jag har ingen lust att agera slagpåse åt dem. Det finns ju massor av appar och sammanhang där man slipper sånt, jag skulle välja dem istället så kan grisarna få hänga på kik ensamma.
Det är ju en sak om det är en arena som krävs för annat, t ex om jag får sluta gå till biblioteket eller inte kan vara på fb där alla mina vänner är, men om det finns ngn knäppgökshörna i sociala medier där idioterna hänger, typ flashback, så inte går jag dit och agerar trakasseriobjekt.
Ungefär på samma sätt som om jag träffar på en riktigt grisig människa som ägnar sig åt sextrakasserier, så anstränger jag mig inte extra att komma hem till honom och gå omvägar för att söka upp de ställen där jag vet att vi kommer ses.