Då missuppfattade du mig. Jag menar att de män jag samtalar med inte är sådana som skulle få för sig att kläcka ur sig sexuella anspelningar eller vidröra kvinnor på ett oönskat sätt. De är mer sofistikerade än motsatsen så att säga. Det har inget med klass att göra.
Ja då missuppfattade jag. Jag trodde att vi fortfarande pratade om dina kvinnliga bekanta och då lät det rätt illa.
Jag har glad att du har vettiga män omkring dig, det har jag också, alla mina vänner är fantastiska personer! Men det betyder inte att nästan alla mina kvinnliga bekanta inte blivit utsatta på gatan, på krogen, på nätet, på arbetsplatsen.
Alla de män som begår övergreppen är ju också någons älskade vän, make, bror, son... och det är väl det som gör det hela så viktigt att lyfta fram så att vi kan ändra på normen.
Hade en vän när jag var runt de tjugo. Vi tältade mycket tillsammans i en mindre grupp - en helt reko kille! Sofistikerad, kanske. Lik förbannat en natt när vi delade tält tog han sig friheten att gnida sig mot min röv tills han kom, medan han trodde jag sov.
Jag kände föräldrarna hyfsat väl, han var aldrig brötig på krogen, Vi kunde näckbada i gruppen. Aldrig fel ord eller klibbiga händer. En rar snubbe! Men han tyckte tydligen det där var okej ändå.
Tror inte han någonsin tyckte att han gjort något särskilt skamligt, jag sa ju ingenting och han trodde jag sov, så.
Bara ett exempel. Något är ju fel i samhället när en helt vanlig, trevlig snubbe kan tycka att det där är okej.