Fel på min hunds blod???

Sv: Fel på min hunds blod???

Väntar otåligt på att veterinären ska ringa.. Hon ska ringa runt och försöka lösa det idag... Vad det kan vara.. Är något helt unikt tydligen :S

Kan de vara så att veterinären stuckit fel? att hon stuckit för långt och fått med annat än blod? Att det är därför blodet inte delar upp sig i maskinen?

Nej, tyvärr är det inte en rimlig förklaring. Har du upplevt att hunden har bekymmer med att levra blodet? Om den skadat sig någon gång såpass att det blött, eller att det blött onormalt länge om du lyckats klippa i pulpan?

Nej hon skärde sig rejält under magen en gång och fick åka in till djursjukhuset och sy.. hon blödde inte onormalt mycket.. ringde djursjukhuset och dem hade inte varit med om detta. dem sa att de kan va fel på hennes maskin där hon fördelar blodet.

Om hon koagulerat sig bra vid den där skadan så är sannolikheten klart störst att det blivit något fel vid provtagningen eller med utrustningen.

Ja och jag har också råkat klippa henne i pulpan 2 ggr som valp och hon sluta blöda snabbt , och denna sjukdomen finns inte i släkten .

Har tagit blodprov två gånger och det har blivit samma.. Man borde ju ta blodprov på en annan hund med och kolla att det inte är maskinen det är fel på.

Eller så tar vi ett nytt blodprov och skickar in till sva som det är så får dem separera det.. Eller att jag får åka till en annan vet

Jag blir snart totalt galen.. Veterinären LOVADE att ringa mig idag, vilket hon inte har gjort. Får inte tag i henne heller. Så på måndag bokar jag en tid hos en annan veterinär så jag kan få detta blodprovet ivägskickat någongång! Vet någon någon bra veterinär/klinik i närheten av Helsingborg? Dock inte djursjukhuset i Helsingborg då dem tar 1500 för blodprov...

Nu har vi varit på en klinik och gjort blodprov -UTAN PROBLEM.. Så var veterinären som gjorde det felaktigt... Så får svar nästa vecka om hon blir godkänd eller inte, håller tummarna!!

Skönt att det gick bra hos nya vetten! Hoppas du inte betalt för dom andra proverna och om du har gjort det så kräv pengarna tillbaka för det är ju trots allt hon som har gjort fel!

Nej har inte betalat för dem, bara vaccination och hälsokontroll jag ska betala innan avresa..

I början på tråden står det ju att TS ska åka med hunden till Turkiet och sen hem till sverige igen,Turkiet är inte EU land.
Läs först,knappa på tangenterna sen :idea:

Har läst igenom tråden igen och det står ingenstans att ts ska till Turkiet??? Kanske inte bara jag som ska läsa innan man knappar..:angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 907
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
Hundhälsa min hund har länge länge droppat lite sekret från snoppen, som jag tycker de flesta hanhundar gör så de är inget jag tänkt på. så en...
Svar
4
· Visningar
8 794
Hundhälsa Kort resume: Viktor började när han var ca 8 månader att dricka som en kamel och kissa sjöar. Urinen kraftigt utspädd, kunde ske...
Svar
14
· Visningar
4 559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar