Fel ägare

MissFideli

Trådstartare
Jag står som ägare på en häst jag sålt. Av nån anledning som jag inte kommer ihåg skulle köparen posta brevet till STC, vilket jag såg nu för några veckor sen inte har blivit gjort. Hon har sålt hästen vidare och nu får jag inte tag på henne för att få namn och nummer till nya ägaren. Om hon ens har det.

Jag har namn och adressen hon är skriven på men inget telefonnummer. Har skickat ett brev där jag bett henne kontakta mig, men det har hon inte gjort.

Hur ska man göra?

Sv: Fel ägare

Jag tror du kan ringa till stc och begära att det ska stå "såld som ridhäst".Annars är det väll bara att jaga nya ägaren med blåslampa.

Du kan nog ringa å säga åt dem att åtminstone skriva okänd ägare på uppgifterna.Det brukar amn ju stöta på rätt ofta så det borde gå.

du får väll åka till den du sålde hästen till och be henne om uppgifter till den nya ägaren

Nä, det försvann i flytten. Hela den pärmen är borta. Fast vad spelar det för roll egentligen? Jag måste ha nya ägarens underskrift för att kunna ägarändra honom i STC.

Jag vet inte var det ligger. Det är på landet nånstans utanför Skultuna. Vet ju inte ens om hon bor där längre.

Har du inte köpeskontraktet?Kan inte det räcka?
Det låter ju verkligen krångligt.Tänk om de börjar skicka vet.räkningar å sånt å dig å du måste betala dem?? :eek:

Nej, jag har ju inte kvar köpekontraktet och måste ändå fylla i den lilla lappen igen som man gör ägarändring på. Dessutom är det ju inte den som köpte honom av mig som äger honom nu, så det är lite krångligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Gnägg Hej! Jag har letat och letat efter min tidigare häst som jag sålde 2020. Då hon jag sålde henne till inte hållit kontakt som hon lovat...
Svar
18
· Visningar
4 387
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 479
Senast: Smedholt
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 488
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit