Christensen1
Trådstartare
Våra äter allt som serveras lika glatt, fiser inte och är fina i päls och muskulatur. Unghanen är väldigt välmusklad liksom tiken medan gamlingarna hålls mer moderat musklade (tom 11-åringen är dock såpass fin att folk inte tror han är så gammal). Det är helt enkelt olika med hundar. Våra mår utmärkt på torrfoder och unghanen mår bäst på det. Han blev ju rejält sjuk av råfoder och efter det blir han dålig i magen så fort han får det.Det har inte mina.
Äter de färskfoder bajsar de en till två gånger per dag, mörkt, fast som är nästan luktfritt.
De fiser inte. Pälsen är blank och fin, Ture fäller minimalt.
Tassarna är fina, de musklar sig lätt. De är inte lika hungriga och matfixerade. Tänderna är fina utan tandsten.
Jag ser inga som helst nackdelar med färskfoder faktiskt och kommer aldrig byta tillbaka.
Jag har vänner med allergi hundar och hundar med dålig päls och torr hud som lagt många tusenlappar på dyra veterinärfoder. När de gick över på färskfoder försvann alla problem.
Mina får voh med kyckling, är inget orolig för salmonella.
De får även nötfärs ibland, svensk självklart + en del annat från köttdisken, lever, hjärta, färska grisknorrar osv.
Tandsten har aldrig våra hundar haft oavsett vilket foder som serveras.