Sv: Varning. Hästmisshandel i Södra Stockholm
Jag ska kolla därför att jag inte tycker om att man skapar upprördhet och påstår saker som kanske inte ens har någon grund i verkligheten.
Det har påståtts här att det är polisanmält och att veterinär säger att det är brännmärke. Nåväl, journlisterna på lokaltidningarna här läser polisanmälmningar och hade hakat på direkt om det hade synts något sånt. Det står en hel del om hästar när något händer, pga hästtätt område.
Jag träffar en av poliserna (som själv har häst i trakten och nog är intresserad) på måndag. Då ska jag kolla vad h*n vet.
Jag är själv i trakten och man hör när saker händer, detta har det inte hörts ett ljud om.
Ja jag är mycket skeptisk. Jag vet att det finns dårar och självklart ska folk vara vaksamma på sina hästar, men ingen tjänar på att man drar igång saker bara för att.... Det är inte bra.
Att jag ens läser i tråden beror på att jag som sagt finns i trakten och självklart är intresserad i så fall, men märkligt nog har det inte hörts ett ljud, DET gör mej skeptisk. Förutom att skadan ser ut som en helt vanlig hagskada kan göra, vilket jag skrivit förrut.
Jag tänker inte forska vidare, men jag tänker höra efter om det ens finns en polisanmälan. JAg förstår inte heller anonymt nick. Får jag veta sånt kommer jag att skriva under mitt vanliga nick, det finns väl ingen anledning att bli mystisk och dramatisk.
Det händer hemska saker med hästar, som dårar gör, men jag tror inte att det här är fråga om det. Men om jag får veta annat, talar jag om det, i övrigt känner jag mej klar med tråden...
Och jodå poliserna ifråga kommer att tala om,de bryter inte tystnadsplikt för att de talar om att det finns en ev anmälan ang hästmisshandel i området. Några detaljer kommer jag inte att be att få.......SÅ vanligt är det inte att det finns flera fall, finns något alls antar jag att det är detta, helt enkelt.