Sv: Varning. Hästmisshandel i Södra Stockholm
Men jag vägrar alltid dras med i hysterier innan det finns bevis för motsatsen, jag har i ett stort inackorderingstall bla upplevt hur alla blev halvt hysteriska av att det låg en liten leksak i en hästbox, sen såg man spöken överallt och tyckte att borstar var flyttade, hästar verkade nervösa och oroliga och det skulle ordnas vakter på nätterna
Förklaringen var att det fanns rätt många barn med i stallet och den lilla leksaken hade legat slängd på golvet och sopats med halmen in i en box
Fast att jämföra en leksak i en box med en häst med brännskador i form av bokstäver, där vet bedömt det som brännskador gjord av människa och det finns tydliga spår från både människa och bil, det känns väl lite väl vågat va? Det är ju inte på något sätt ens en liknelse. Tråkigt att dina stallkamrater blir hysteriska (enligt din åsikt) för en leksak i en box! Är det så illa som du får det att låta så är det ju verkligen illa. Men det behöver väl inte betyda att detta är samma sak? Och någon hysteri har inte jag hittat i denna tråden
KL:
Lite läskigt, man börjar fundera på hur många gånger detta har hänt och ingen reagerat på det för "hästar kan ju utan problem få brännskador i form av bokstäver i hagen"
Sen när blev det en dålig sak att se efter sina hästar noggrannare? Ska många hästar behöva skadas och gärningsmän behöva hittas innan folk inser?
Och folk pratar om att det kan se ut så om hästen spränger tråden.. Borde inte hästägare märkt om det fanns en sprängd tråd? Och händer det verkligen så ofta att hästar spränger trådar för att gå in i hagen igen?
Och om det där vore skrapsår borde väl inte kanterna på bokstäverna var så raka och skarpa sas?
På översta bilden ser man ju ett "N" hur tydligt som helst.. Och IRL syns nog det mesta tydligare.. Då kan man ju "sära" på bringan osv...
Och det mäste väl ändå inte vara ett brännjärn? Som många andra skriver, kan vara syra eller liknande. Har du en vanlig skylt och dränker in den i syra så kan det kanske bli sådana märken? Jag vet inte, men jag tar iaf varningen på allvar, skulle kännas dumt att inte göra det.
Nu måste jag inte nödvändigtvis bli helt "hysterisk" om pållen kommer in med ett brännsår, men kommer pållen in med detdär brännsåret så kommer jag jaga dag och natt...