Fb = rosenrött/buke = gnällsida??

Sv: Fb = rosenrött/buke = gnällsida??

Jag fattar hur du menar även om jag inte sett samma saker som du har sett.
Jag minns den tråden. Det fanns både de som var väldigt stöttande och de som var väldigt sårande. Men till syvende och sist så ville nog de flesta rätt väl även om det blev väldigt tokigt på vägen. Men du menar på att de som sårade henne å ena sidan är antirastister å andra sidan och då har man per automatik dubbelmoral ?

Jag har också sett grov nätmobbing på olika sätt, men av vad jag sett så har det inte bedrivits av någon som är aktiv just här. Men jag har sett på fejjan tex att en person som INTE borde se mina uppdateringar uppenbarligen använt sig av andra personer för att se vad jag skrivit. SÅNT tycker jag är riktigt jävla vidrigt. Jag har också sett moderatorer på andra forum EDITERA i medlemmarnas inlägg, det är för mig så emot hela forumgrejen att jag häpnar. Att inlägg eller trådar raderas är inget problem, men att ÄNDRA andras text är helt galet tycker jag.

Sen är ju frågan om vad som är mobbing jäklig intrikat. (finns en tråd här om jag inte missminner mig och jag tror att slutsatsen var ungeför som att om den utpekade känner sig mobbad så är det mobbning). Samtidigt så undrar jag vad man klassar SANNING som. Är det mobbing eller vad är det ? Har ett nyligt fall i min närhet där en person/verksamhet fick sanningen upplagd i form av ett inlägg på ett forum (inte buke) och jävlar i min lilla låda vad den personen blev tokig. Sanningen sved tydligen jäkligt illa - men är personen mobbad då ?
 
Sv: Fb = rosenrött/buke = gnällsida??

vad nyttan är med att fortsätta vara 'vän' med folk man sen döljer i sin feed. Förklara gärna!
Föreningslivoch tex skola när man informationen och kommunikationen i tex en grupppå fb.

En del vill man tex kunna chatta med även om man ogillar personens feed.
 
Sv: Fb = rosenrött/buke = gnällsida??

Föreningslivoch tex skola när man informationen och kommunikationen i tex en grupppå fb.

En del vill man tex kunna chatta med även om man ogillar personens feed.

De argumenten kan jag ta till mig och köpa. Jag har inte haft den typen av behov i relation med någon. Ännu.
 
Sv: Fb = rosenrött/buke = gnällsida??

Tja, jag har tillexempel en trevlig hundvakt som jag pratar med ibland, men hennes feed översvämmar min med katter, många, många poster varje dag med omplaceringskatter, borttappade katter, tnrprojekt med katter, söta katter osv.
jag tycker visserligen katter men inte att drukna i dem, så hennes feed blockar jag, men går istället in aktivt på hennes sida ibland.r
 
Senast ändrad:
Sv: Fb = rosenrött/buke = gnällsida??

Jag fattar hur du menar även om jag inte sett samma saker som du har sett.
Jag minns den tråden. Det fanns både de som var väldigt stöttande och de som var väldigt sårande. Men till syvende och sist så ville nog de flesta rätt väl även om det blev väldigt tokigt på vägen. Men du menar på att de som sårade henne å ena sidan är antirastister å andra sidan och då har man per automatik dubbelmoral ?

Jag har också sett grov nätmobbing på olika sätt, men av vad jag sett så har det inte bedrivits av någon som är aktiv just här. Men jag har sett på fejjan tex att en person som INTE borde se mina uppdateringar uppenbarligen använt sig av andra personer för att se vad jag skrivit. SÅNT tycker jag är riktigt jävla vidrigt. Jag har också sett moderatorer på andra forum EDITERA i medlemmarnas inlägg, det är för mig så emot hela forumgrejen att jag häpnar. Att inlägg eller trådar raderas är inget problem, men att ÄNDRA andras text är helt galet tycker jag.

Sen är ju frågan om vad som är mobbing jäklig intrikat. (finns en tråd här om jag inte missminner mig och jag tror att slutsatsen var ungeför som att om den utpekade känner sig mobbad så är det mobbning). Samtidigt så undrar jag vad man klassar SANNING som. Är det mobbing eller vad är det ? Har ett nyligt fall i min närhet där en person/verksamhet fick sanningen upplagd i form av ett inlägg på ett forum (inte buke) och jävlar i min lilla låda vad den personen blev tokig. Sanningen sved tydligen jäkligt illa - men är personen mobbad då ?

det är väl så att när man vet saker så ser man saker andra kanske inte ens tänker på...det är alltid samma personer som kör den stilen och det stör mig ganska mycket så jag brukar göra mig obekväm i såna trådar...bara för att visa på att det är så. Sån är jag .
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 958
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 678
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 281
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 481
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp