Favorit barnvagn?

M

MaLiNsMaLiN

Ja just det.
Vilken är er absolut bästa barnvagn och vilken årsmodell är det på den?
Skulle vara trevligt med lite bilder också.

Hade en liknande tråd innan, men det försvann.
 
Sv: Favorit barnvagn?

Har iofs inte använt vagnen än (6 v till Bf) men den vi fastnade för var Cango Nizza-06.

phpkzgzdj.jpg
 
Sv: Favorit barnvagn?

Jag är jättenöjd med vår Emmaljunga cerox sport 04, den kommer nya bebisen få ligga i nu. tom han ratar vagnen nu. Det ska gås hela tiden!
 
Sv: Favorit barnvagn?

Vår favoritvagn var inte den bästa men den absolut snyggaste:love: Vi köpte den i oktober 2001 (dottern är född maj 2002:angel: )) men designen har inte ändrats speciellt mycket de senaste 50 åren. Jag hade ingen bild på vår vagn, så jag googlade fram en istället.

silver_cross_balmoral.jpg


Vi var tvungna att köpa en van för att kunna transportera vagnen eftersom den inte är hopfällbar. Dottern kommer att få den när hon får barn någon gång i framtiden.
 
Sv: Favorit barnvagn?

Den vagnen har vi fast årsmodell -05 och den är inte alls bra. Kan hända att -06:an är bättre.
 
Sv: Favorit barnvagn?

Är kanonnöjd med vår Emmaljunga city cross-06. Vi har haft den sen sonen var nyfödd, då med mjuklift och använder den fortfarande (nu varvat med en sulky) och sonen är 1,5 år. Den är smidig, bra fjädring, lättkörd och snygg.
Funkar lika bra på stan som att köra på en stig i skogen eller ute i stallet.
En kanonvagn helt enkelt.
Finns här: http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=SE&country=SE
 
Sv: Favorit barnvagn?

Det jag hört om cango/knorr är att sufletten knarrat, det är åtgärdat nu och att varukorgen under är lite liten. Har faktiskt inte hört något mer negativt om dom. De var desutom bäst i test hos både Råd och Rön och konsumentveket för något år sen. Vad har ni haft för trassel mer er? *nyfiken*

Det jag vet är ändrat från modell -05 till -06 är bla större lift med högre kanter och sen sufletten då. Fast jag antar att det finns måndagsexemplar av alla märken. :)
 
Sv: Favorit barnvagn?

*Allmänn fråga bara*

Vad behöver man för vagn när man skall köra på grusvägar, ut i stallet, i trädgården osv?

Första barnet, fler kan vara möjligt ;) !
 
Sv: Favorit barnvagn?

En vagn med stora hjul är mer lättkörd än en med små. Dessutom fastnar små hjul ofta i grusgropar eller ojämnheter.
 
Sv: Favorit barnvagn?

Lufthjur brukar väl även göra att vagnen går "mjukare" om man kan säga så.
 
Sv: Favorit barnvagn?

Jag älskar vår ORA tvillingvagn från 2003. Lätt och smidig samtidigt som den är ombonad och rejäl, bra gung (behöver inte köra över tröskel utan kan bara vicka den om man vill söva barnet i vagn).
Den är av stockholmsmått så man kommer in genom alla dörrar vilket inte är säkert att man gör med de bredare syskonvagnarna.
Att en vagn har fullt liggläge, har vändbar sittdel samt ställbart styre är krav från min sida.
 
Sv: Favorit barnvagn?

*dubbelpostad*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Favorit barnvagn?

diamonia skrev:
*Allmänn fråga bara*

Vad behöver man för vagn när man skall köra på grusvägar, ut i stallet, i trädgården osv?

Första barnet, fler kan vara möjligt ;) !


Punkteringsfria däck (av lite större modell), helt underbart! :love: Kanske att vår förra vagn med lufthjul rullade lite bättre på typ asfalt, de däcken var lite smalare, men den här är mycket bättre i det stora hela.
Vår Emmaljunga city cross kommer helt klart att hålla för ett till barn trots flitig användning och körning överallt. :banana:
 
Sv: Favorit barnvagn?

Till äldsta sonen hade jag en Simo sportvagn från -01.
Den är underbar. Tyget är vind och vattentätt och snyggt!
Den började han ligga i när han var runt 4 månader.

Till lillkillen tänkte jag prova en annan vagn så jag köpte en Emmaljunga av en kompis. Den är också från -01.
En duo. Den är väl bra att köra och så men sonen hatar att åka i den, så det blir mest bära i sjal eller sele.
Den vagnen ser iaf ut så här
phpeavtf5.jpg


Gillar inte utseendet på den lika mycket som Simon.
Ska nog plocka ner den fina gamla Simovagnen från vinden om/när sonen vill åka vagn.
 
Sv: Favorit barnvagn?

MaLiNsMaLiN skrev:
Ja just det.
Vilken är er absolut bästa barnvagn och vilken årsmodell är det på den?
Skulle vara trevligt med lite bilder också.

Hade en liknande tråd innan, men det försvann.
Jag har världens bästa barnvagn:angel: :)

Det är en emmaljunga duo edge från 2005, köpt ny fast billigare i magj i år. Väldigt fin i färgen marin och havanna. Ska fixa bild på den sedan:D

Den har teleskophandtag och vändbart handtag, skön att köra MEN den är tung....

En annan nackdel är att jag bara har åkpåse i den färgen, vill ju även ha skötväska i samma färg.

Jag har haft nåhgra olika vagnar men de bästa är faktiskt emmaljungas, hade en årsmodell -99 till första sonen och saknar faktiskt den, vilket gung den hade! Hade en brio combi 2003 till andra sonen men den var jag itne nöjd med alls....
 
Sv: Favorit barnvagn?

Till dottern har jag 3 vagnar. Första året har jag använt mig av Knorr Nizzan -05
knorr-nizza.jpg


Är jättenöjd med vagnen, men som någon annan skrev har ju suffleten knarrat när man drar upp eller ner den. Det har iof inte varit några problem, dottern har ju lärt sig snabbt känna igen ljudet och vaknar inte längre om man fäller upp den medan hon sover. Sen är ju korgen under lite osmidig, men det har jag inte heller stört mig på. Har inte använt korgen så mycket. Annars är jag jättenöjd med Knorren! :bow:

Sen har jag en MacLaren Techno XT
MC280411.jpg
som jag också älskar. Den är supersmidig att ta med sig överallt och den har mycket bra körförmåga. Trots att det är en paraplyvagn så är den väldigt lättkörd även på grusvägar och skogsstigar. Köpte den -06

Sen har jag också en gammal Emmaljunga sittvagn. Har ingen bild, men fungerar också bra. Vet inte årsmodell. Det är en kompis vagn som jag långtidslånar.
 
Sv: Favorit barnvagn?

Sen har jag en MacLaren Techno XT
MC280411.jpg
som jag också älskar. Den är supersmidig att ta med sig överallt och den har mycket bra körförmåga. Trots att det är en paraplyvagn så är den väldigt lättkörd även på grusvägar och skogsstigar. Köpte den -06

Förlåt att jag ruskar liv i en gammal tråd som vilar i frid, men jag har fått lite ilandsångest.
Jag har tröttnat på att balansera en 12 kg sprallig bäbis, en skötväska, en egen väska, (gärna några soppåsar) samt dörrnycklarna i högsta hugg, låsa gallergrind och dörr, ta oss in i hissen och ner, spänna fast det sprallande barnet, packa på alla väskor på vagnen, inse vad man har glömt i lägenheten, reversera proceduren, ta sig ner för de sista trappstegen, ut genom ytterdörren, komma försent, vara helt genomsvettig och stressad och gärna ha ett barn som gallskriker av leda.

Så vi köpte en vagn som går in både i hissen och genom dörren, så man kan lasta och packa hemma, och ha barnet i vagnen när man kör ut och låser, tar sig in i hissen, etc. Men så inser jag att vi ju har 5 trappsteg ner till ytterdörren, två utanför och man ska inte köra en MacLaren Techno XT i trappor med barnet i!

Ska jag plocka ur lillen för sammanlagt 7 trappsteg, eller kan man köra en paraplyvagn i några trappsteg fastän det står att man inte kan det i instruktionerna. Det står ju i stort sett detsamma i instruktionerna till min grymt stadiga Emmaljunga City Cross också, och det är ju bara löjligt. En sån där idiotisk friskrivning som inte går att leva efter.

Men hur funkar en paraplyvagn i trappor?

Fny
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Favorit barnvagn?

Första vagnen var en Emmaljunga Edge. Kanonbra som liggvagn. Även bra som sittvagn, även om den då bli onödigt klumpig och tung.

Vagnen vi nu har är en Emmaljunga Scooter, känns lätt som en fjäder om man jämför med Edgens sittdel.

Nästa vagn blir en Baby Travel syskonjogger Komfort De Lux, eftersom vi ska få andra barnet så nära inpå det första.
 
Sv: Favorit barnvagn?

Teutonia mistral sport 05 har vi, köpt begagnad obetydligt använd, nypris med alla tillbehör 8000 ca, vi köpte för 2000 kr :banana: helt PERFEKT....
Det absolut bästa med vagnen förrutom priset :angel: måste vara att man kan flippa över handtaget och köra vagnen frammåtvänd eller bakåtvänd. Det är ovärderligt!

Det enda dåliga jag tycker är med vagnen är att varukorgen är lite liten, jobbig komma åt.... annars är den helt toppen!

Den är silvergrå med babyrosa :love: hihi...
 
Sv: Favorit barnvagn?

*kl*

Ska i kväll köpa en vagn till Elin. En emmaljunga sittvagn, en renodlad sittvagn, men jag vet inte vad den heter för det har jag glömt! nåt med sport tror jag. En -05:a och på bilden ser den i alal fall jättefin ut!!

Jag har varit ganska nöjd med edgen jag har nu, men den väger för mycket nu när jag har sittvagnen. Det är en stadig vagn och så, men passar itne mina klena muskler:D Den jag har har teleskophandtag och jag kom på efter en tids användande att det itne 'r något för mig då jag är rätt kort. Men att man kan fälla över handtaget är ju jättebra!!!

Sånna saker kommer man på efter en tids användande, synd att jag itne kom på det innan jag köpte vagnen, fast å andra sidan ångrar jag itne köpet!

Synd att jag inte kommer på vad vagnen jag ska köpa heter!!! Någon med idé?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 662
Senast: gammalek
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 287
Senast: Marita73
·
Mat Jag är absolut en äggvåfflaperson har jag förstått. Gillar de lite mer mjuka och matiga våfflorna, och tycker att frasvåfflor lätt blir...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
2 846
Senast: sthu
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp