Sv: Favorit barnvagn?
Sen har jag en MacLaren Techno XT
som jag också älskar. Den är supersmidig att ta med sig överallt och den har mycket bra körförmåga. Trots att det är en paraplyvagn så är den väldigt lättkörd även på grusvägar och skogsstigar. Köpte den -06
Förlåt att jag ruskar liv i en gammal tråd som vilar i frid, men jag har fått lite ilandsångest.
Jag har tröttnat på att balansera en 12 kg sprallig bäbis, en skötväska, en egen väska, (gärna några soppåsar) samt dörrnycklarna i högsta hugg, låsa gallergrind och dörr, ta oss in i hissen och ner, spänna fast det sprallande barnet, packa på alla väskor på vagnen, inse vad man har glömt i lägenheten, reversera proceduren, ta sig ner för de sista trappstegen, ut genom ytterdörren, komma försent, vara helt genomsvettig och stressad och gärna ha ett barn som gallskriker av leda.
Så vi köpte en vagn som går in både i hissen och genom dörren, så man kan lasta och packa hemma, och ha barnet i vagnen när man kör ut och låser, tar sig in i hissen, etc. Men så inser jag att vi ju har 5 trappsteg ner till ytterdörren, två utanför och man ska inte köra en MacLaren Techno XT i trappor med barnet i!
Ska jag plocka ur lillen för sammanlagt 7 trappsteg, eller kan man köra en paraplyvagn i några trappsteg fastän det står att man inte kan det i instruktionerna. Det står ju i stort sett detsamma i instruktionerna till min grymt stadiga Emmaljunga City Cross också, och det är ju bara löjligt. En sån där idiotisk friskrivning som inte går att leva efter.
Men hur funkar en paraplyvagn i trappor?
Fny