Favobarnkläder?

kisse

Trådstartare
Ja, har ni några favoriter till vettiga priser?

Jag har precis upptäckt Nowali:love:, älskar deras moccasiner och strumpbyxor. Så gillar jag Espritkläderna, tycker de känns "lyxiga", men mest handlar jag nog ändå på HM o Lindex typ för att de är ganska billiga.

Vill ha mer tips, men det får inte kosta för mycket...

Sv: Favobarnkläder?

Jag tycker både HM, Lindex och Kapp Ahl har fräcka kläder till vettiga priser. Ska man gå lite dyrare har Bennetton skitfina kläder till barn, men det är jag alldeles för snål för! Här på Irland har vi en jättejättebillig kedja där man kan få 7 bodysar för 7 euro, en tjock tröja för 3 euro, en hel outfit för under 10 euro mm. Det gillar jag! :D Fast vissa grejjer vill man ju ha lite mer ordentliga, typ vinterjackor, overall (finns inte här över huvud taget) skor mm.

Gillar oxå HM och Lindex. Kappahl där min mamma bor oxå, finns massor men där jag handlar i Uppsala finns de typ inget!

Visst är man in och kollar på Polarn o. Pyret, men rea på rea priser och då kostar de från 600 kr och uppåt, nää då försöker jag hellre hitta något på tradera om jag vill ha där ifrån.

Handlar det mesta basplaggen på Lindex, ibland HM eller Kappahl.

Sedan gillar jag Exit och Me&I, de är ju lite dyrare men roliga.

Har aldrig fattat mig på Pop, tyvärr, tycker att det är för dyrt och tycker även att det oftast blir för dyrt på tradera.

Visst är man in och kollar på Polarn o. Pyret, men rea på rea priser och då kostar de från 600 kr och uppåt, nää då försöker jag hellre hitta något på tradera om jag vill ha där ifrån.

Tycker också att de är för dyra, men ganska fint. Kanske lite mycket med "bara ränder", och jag är ju väldigt mycket för rosa "prinsessigt" till min tjej:love::angel:.

Jag gillar Villervalla, de är av så skön kvalitet och är inte speciellt dyra. Det jag gillar mest är att de har enfärgade kläder som ändå är färgglada - jag är inte så förtjust i hysteriska mönster men vill ändå ha starka färger. (Sen har de ju en massa randigt och mönstrat också, om man gillar det...)

*kl*

Villervalla, Meandi och Ej sikke lej tycker jag har underbart fina kläder :)

Sedan kommer jag definitivt välja en overall av märket Reima till min lilla Groda, brorsdottern har en sådan och jag är kär.

Valle har en Espirit-tröja och den är så lyxigt mjuk, stretchig och skön!
Jag har mycket från Dunnis och gillar dem, danska Pippi har fina färger och mönster. Sen är ju vissa märken bara löjligt dyra, hur fina de än är skulle jag aldrig betala flera hundra kr för nåt som används så kort tid.

Jag har köpt väldigt mkt på Tradera och alla kläder har varit i mkt bra skick, små bebisar sliter ju inget på dem.

Jag har aldrig ens sett en unge i overall här. Näe man går typ inte ut med dem på vintern, i alla fall inte på samma sätt som i Sverige. Jag ryser (och fryser) många gånger när jag ser ungar här, klädda i halvt ingenting stackarna! Det finns inte ens kängor att köpa till Sam, bara skor!

Vår grannunge som är 6 har aldrig haft en jacka på sig så vitt jag vet. Eller mössa. Han äger inga vantar så jag gav honom ett par som någon hade glömt här. Kommer alltid i gympadojjor året om. Och hans familj är helt normalt funtade. :S

Min favorit är blingo. De är inte jättebilliga, men hela kollektionen är ekologisk, och då måste det ju få kosta lite. Dessutom gillar jag att det är uni-sex, och att kvalitén är så hög.

Jag gillar Lindex bäst! Klart prisvärdast.

Av märkeskläderna gillar jag me&I, oslagbar kvalitet. Vi har plagg som vi har använt hur mycket som helst och tvättat massor av gånger som knappt ser använda ut.

Villervalla gillar jag också. Nike fick några plagg i julklapp och de är också superfina och härliga trots flitigt använda och många tvättar.

Jag älskar Kik kid! Fina färgglada (utan att vara plottriga, ofta enfärgade) kläder av bra kvalité. Utan att vara extremt dyra, även om det kostar lite mer än lindex odyl.
Men lindex är oxå en favorit, många kläder kommer därifrån!

Jag handlar mest kläder från Lindex faktiskt. Bra kvalité och bra priser. Dessutom passar de dotterns kroppsform bra, vilket t ex Kappahls inte gör. Ibland köper vi på H&M men jag har tröttnat lite på deras kläder. Kommer sällan något nytt :grin:
Mormor köper en del plagg från Mexx och Zara som är supersköna.
Men eftersom vi har gångavstånd till Lindex så blir det ganska naturligt att mycket plagg kommer därifrån :)

*kl*

Lite ot, men Calazirya, jag hittade en så himla söt groddräkt av en slump och kom att tänka på din groda (jag har läst mycket mer här inne än jag skrivit... :o ). Dock lite stor storlek till att ha i början, men ändå!

LouieLouis_Höst_2008_2_025.jpg

Bra tips i tråden, måste bestämt gå till Lindex och inventera hör jag.

Hittills har det "bara" blivit lite kläder från Fixoni och PoP (de har haft bra rea nu :) ) till den kommande lillen, har inte handlat så mycket ännu, men nu blev jag nyfiken på Lindex utbud!

Vad gäller web-shopar så tycker jag "ajabajakids" som bilden ovan kommer ifrån verkar ha en del roliga saker!

Senast ändrad:

Mina favoriter är Lingon & Blåbär
Det jag först föll för, för 5 år sedan, var avsaknaden av ryschpysch och att kläderna är gjorda för att användas.
Efterhand har Öko-Tex-märkningen blivit alltmer viktig för mig - har svårt för att köpa icke-ökotex-textilier numera plus det faktum att de kan ärvas och tvättas hur många gånger som helst utan att tappa färg och form. De kostar lite mer att köpa in, men har i gengäld en betydligt längre livslängd än billigare varianter.

Åhåå den var söt, är det en uteoverall?

Ameo:

Jag har kikat lite på Lingon & Blåbär, men det var ganska krångligt att köpa bebiskläder av dom..

Tycker Lingon och blåbär har fina och bra kläder, ibland handlar jag super fina kläder på Kidswear. De finns tyvärr inte på nätet. Sen blir det blandat från olika butiker.

Det är en fleeceoverall, från LouieLouis :) Finns på rea på ajabajakids.com, men den finns bara kvar i 12-månadersstorleken i grönt... annars hade nog bebben i min mage fått en, jag tycker den var/är tokfin!

Grön fleeceoverall

Ameo; Jag har också kikat lite på L&B, har en bekant som säljer, men de har lite väl torftigt med bebiskläder tycker jag. Däremot barnkläder (som de ju dessutom sliter mer på) lär det säkert bli en del senare.

Jag älskar färgglada kläder. Största favoriten är då MOLO. Jag handlar dem i princip bara på tradera el vid rea. Name it är oxå helt ok, och inte så dyra. Kläder från IdaT är också fina och absolut inte dyra.

Nu har en barnbutik som säljer bla esprit och HH här rea 30-70% på allt!

Annars handlar jag mest på lindex och kappahl. HMs bodys är så breda och stooora i halsen. Lite från POP har jag också. Jag hade faktiskt lite kläder från Ullared till lillen när han var pytteliten. De var superfina och helt underbart mjuka!

Bästa webshopen är utan tvekan krumelur. Jag handlade en katvig tröja, ett par IDA T shorts och en molo haklapp och det gick på typ 160 kr inkl frakt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 961
Senast: Anonymisten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 594
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka